|

با افزایش تعرفه پهنای باند اتفاق افتاد: درآمد شرکت زیرساخت ۳۱ درصد رشد کرد

شرکت ارتباطات زیرساخت که وارکننده انحصاری ترافیک بین‌الملل است در سال گذشته ۶ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان درآمد داشت.

با افزایش تعرفه پهنای باند اتفاق افتاد: درآمد شرکت زیرساخت ۳۱ درصد رشد کرد
خبرنگار: مجتبی آستانه

 

شرکت ارتباطات زیرساخت که وارکننده انحصاری ترافیک بین‌الملل است در سال گذشته ۶ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان درآمد داشت. سود خالص این شرکت نیز 474 میلیارد تومان گزارش شده است. بیش از دو سوم از درآمدهای شرکت ارتباطات زیرساخت از «همراه اول» و «ایرانسل» حاصل شده است.

به گزارش «فن‌زی» صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت ارتباطات زیرساخت روی کدال منتشر شد. این شرکت که تنها دارنده درگاه بین‌الملل مجاز برای مبادله ترافیک بین‌الملل است، در سالی که گذشت ۶ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشت. این رقم نسبت به سال 1401 رشد 31 درصدی دارد.

نیمی از این درآمد عملیاتی از ارائه پهنای باند اینترنت و 31 درصد آن نیز ار ارائه پهنای باند ابر انتقال (انتقال ترافیک از پاپ‌های بین‌الملل به سایر مراکز شبکه) به دست آمده است. علت این افزایش درآمد، افزایش تعرفه پهنای باند اینترنت عنوان شده است.

همچنان همراه اول و ایرانسل اصلی‌ترین مشتریان شرکت ارتباطات زیرساخت هستند. این دو اپراتور 70 درصد از درآمد عملیاتی شرکت ارتباطات زیرساخت را تأمین کردند. انتقال داده‌های آسیاتک و گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل هم در رتبه بعدی قرار دارند.

آنطور که در این صورت‌های مالی آمده، شرکت ارتباطات زیرساخت بیش از 13 میلیون و 408 هزار یورو (معادل 500 میلیارد تومان) برای خرید و اجاره پهنای باند اینترنت از خدمات دهندگان سرویس خارجی پرداخت کرده است. این رقم صرف خرید و اجاره 11420G ظرفیت در سال گذشته شده است.

بهای تمام شده درآمد عملیاتی ارتباطات زیرساخت 4738 میلیارد تومان گزارش شده. سود خالص این شرکت نیز 474 میلیارد تومان بوده که به نسبت 1401 تغییری نکرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها