|

آسیاتک تا پایان سال ۳۰۰ هزار خانوار را به شبکه فیبر نوری متصل می‌کند

الحاقیه پروانه UNSP توسط سازمان تنظیم مقررات به آسیاتک اعطا شد. براساس این الحاقیه، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک متعهد شده است تا پایان سال در بازه‌های سه ماهه، اتصال ۳۰۰ هزار خانور را به شبکه فیبر نوری برقرار کند.

آسیاتک تا پایان سال ۳۰۰ هزار خانوار را به شبکه فیبر نوری متصل می‌کند

اتصال ۲۰ هزار خانوار تا پایان شهریور

 الحاقیه پروانه UNSP توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت انتقال داده‌های آسیاتک اعطا شد. براساس این الحاقیه، آسیاتک متعهد شده در بازه‌های‌ زمانی سه ماهه، اتصال۳۰۰ هزار خانوار را در سال ۱۴۰۳ به شبکه فیبر نوری و اینترنت فوق سریع برقرار کند. آنطور که در الحاقیه سازمان تنطیم مقررات آمده، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک متعهد می‌شود، اتصال ۲۰ هزار خانوار را تا پایان شهریور ۱۴۰۳ به شبکه فیبر نوری برقرار کند. اتصال ۸۰ هزار خانوار نیز طی دو بازه سه ماهه تا پایان سال ۱۴۰۳صورت می‌گیرد.

سال گذشته، شرکت انتقال داده‌های آسیاتک موفق به دریافت پروانه شبکه و خدمات ارتباطی یکپارچه (UNSP)  از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد. بر اساس این پروانه، آسیاتک مجاز شد تا خدمات ارتباطی ثابت و سیار را به مشترکان خود ارائه کند. علاوه بر این، آسیاتک  متعهد شد، اینترنت مبتنی بر فیبر نوری  (FTTH) را به یک‌ میلیون خانوار در سراسر کشور ارائه کند.

پوشش ۴ میلون خانوار  تا پایان ۱۴۰۴

  شرکت انتقال داده‌های آسیاتک  تاکنون بیش از یک میلیون خانوار را تحت پوشش فیبر نوری خود قرارداده است و در نظر دارد تا پایان سال ۱۴۰۴، چهار میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهد. این اپراتور تاکنون، ۱۱۵ شهر را در ۱۲ استان کشور را تحت پوشش فیبر نوری قرار داده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها