|

مالک تلگرام در فرانسه بازداشت شد/ سقوط ارزهای مرتبط با تلگرام

مالک تلگرام از جمهوری آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود که ساعت ۲۰ به وقت محلی در فرودگاه بورژ هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت شد.

مالک تلگرام در فرانسه بازداشت شد/ سقوط ارزهای مرتبط با تلگرام

پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام عصر شنبه هنگام خروج از جت خصوصی خود در فرودگاه «پاری-لو بورژه» فرانسه تحت حکم جلب پلیس این کشور بازداشت شد. 

رسانه فرانسوی TF1 به نقل از یک منبع نزدیک به پرونده دوروف اعلام کرد: او در سکوی خود اجازه داده جرم و جنایت زیادی انجام شود و برای جلوگیری از آنها هیچ کاری انجام نداده است.

بر این اساس دوروف می‌دانست که در فرانسه احتمال بازداشت دارد، به همین خاطر کمتر در اروپا سفر می‌کرد و از کشورهایی که تلگرام در آنها تحت نظارت نیروهای امنیتی بود اجتناب می‌کرد. 

 حکم جلب توسط دفتر دفتر ملی مبارزه با کلاهبرداری (ONAF) صادر شده است و پس از ورود دوروف به خاک فرانسه اجرایی شد. اتهامات مطرح‌شده علیه دوروف شامل تسهیل جرایم مختلف از طریق اپلیکیشن تلگرام می‌شود. مقامات فرانسوی تلگرام را متهم کرده‌اند که به دلیل ویژگی‌های ناشناس بودن و عدم همکاری با نهادهای امنیتی، به بستری برای ارتکاب جرایمی همچون قاچاق مواد مخدر، پول‌شویی، تروریسم و حتی انتشار پورنوگرافی کودکان تبدیل شده است.

احتمال ۲۰ سال زندان

گزارش‌ رسانه‌‌های فرانسه نشان می‌دهدد که پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام ممکن است به‌دلیل این اتهامات با حکم ۲۰ سال زندان مواجه شود.  

 دوروف قرار است در دادگاه فرانسه حاضر شود و با اتهامات متعددی ازجمله تروریسم، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، پول‌شویی و محتوای سوءاستفاده از کودکان مواجه است. 

واکنش تند مدیرعامل شبکه ایکس

انتشار این خبر با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است. همچنین «ایلان ماسک» نیز با ارائه اظهارات تندی درباره آزادی بیان در اروپا واکنش خود به این موضوع را نشان داد. او در حساب کاربری‌اش در شبکه ایکس نوشت: «زمان خطرناکی است.»

 پست او در واکنش به آماری از جمله دستگیری گسترده شهروندان بریتانیایی به‌خاطر یک میم، دستگیری موسس تلگرام در فرانسه، تلاش ایرلند برای ممنوع‌کردن «میم‌های جانبدارانه»، تلاش استرالیا برای سانسور محتواهای ایکس و تلاش برزیل برای اخراج ایکس از این کشور نوشته شده است.

سقوط قیمت رمزارزهای تلگرام

همچنین پس از اعلام دستگیری دوروف در فرانسه سقوط آزاد سهام تلگرام و TON آغاز شد.

در واقع  TON، نات‌کوین و DOGS$ ازجمله ارزهایی هستند که ارزش آن‌ها از زمان اعلام این خبر سقوط کرده است. پس از گزارش رسانه‌های فرانسوی مبنی بر دستگیر پاول دوروف، ارزش تون‌کوین (TON) بیش از 14.5 درصد کاهش یافت. در زمان نگارش این گزارش نیز TON با قیمت 5.62 دلار معامله می‌شود.

علاوه‌براین، توکن DOGS$ که هنوز به‌طور رسمی فهرست نشده است نیز با کاهش ارزش مواجه شد. ارزش این توکن در بازارهای پیش از عرضه، نزدیک به 22 درصد کاهش یافته است. نات‌کوین دیگر ارزی است که با کاهش 20 درصدی ارزش خود مواجه شده است.

 

 

منبع: همشهری
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها