|

در جشن ده سالگی فیدیبو، از پروژه ری‌برندینگ آن رونمایی می‌شود

در جشن ده سالگی فیدیبو، از پروژه ری‌برندینگ آن رونمایی می‌شود

در دهمین سالگرد فعالیت فیدیبو از بزرگترین تغییر این پلتفرم رونمایی می‌شود. پنجشنبه 29 شهریورماه، همزمان با جشن ده سالگی  فیدیبو از بزرگترین تحول این برند رونمایی خواهد شد.

فیدیبو پس از یک دهه فعالیت در عرصه فروش و انتشار کتاب‌های صوتی و الکترونیک در ایران به عنوان اولین‌ کسب‌وکار نوآورانه در این صنعت تصمیم به تغییری بنیادین و بزرگ گرفته و در مراسم دهمین سال فعالیتش از پروژه «ری برندینگ» خود رونمایی خواهد کرد.

در توضیح دلایل لزوم این ری برندینگ آمده است؛ بازتاب تجربه کاربران طی یک دهه گذشته و نتایج نظرسنجی‌های مختلف صورت گرفته در این کسب‌وکار، نیاز به تغییری بینادین را بیش‌تر از هر وقت دیگری نشان می‌داد. طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته کاربران فیدیبو آن را تنها پلتفرمی برای فروش کتاب‌های الکترونیک و صوتی نمی‌دانسته و به عنوان راهبری هوشمند می‌شناسند که آن‌ها را به کتاب‌خواندن بیش‌تر ترغیب کند، کتاب‌خواندن را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر کند و امکان تعامل با دیگر افراد کتابخوان را فراهم کند.

امروزه امر کتاب خواندن و به خصوص تمرکز روی کتاب به دلایل متعدد تبدیل به فعالیتی سخت و وقت‌گیر برای مخاطبان شده و همزمان ترک مطالعه حس بازنده بودن و بی‌اثر بودن را به افراد کتابخوان القا می‌کند. به همین دلیل تغییر رویکرد فیدیبو و ایجاد تحول در تمام ابعاد اعم از ساده‌سازی فرآیند کتاب‌خوانی، ایجاد گروه‌های کتاب‌خوان و ارائه مسیر کتاب‌خوانی مهم‌ترین اتفاقی است که می‌تواند نیازهای مهم کاربران چند میلیونی این اپلیکیشن را پاسخگو باشد.

پروژه ری‌برندینگ فیدیبو با اتکاء به این تجربه چهار ماموریت مهم را برای خود ترسیم کرده است:

  • ایجاد تجربه‌ای متفاوت و لذت‌بخش‌تر از کتاب‌ خواندن
  • ساختن عادت مطالعه برای کاربران
  • ایجاد فضایی برای تعامل و شبکه‌سازی بین افراد کتابخوان
  • هوشمند‌سازی فرآیند مطالعه

بر اساس اعلام فیدیبو پروژه ری‌برندینگ این کسب‌وکار تنها محدود به تغییر در طراحی یا لوگوی برند نیست و همانطور که اشاره شد شامل اضافه کردن امکانات جدیدی دراپلیکیشن و تغییراتی در کتابخوان فیدیبوست که کاربران با به روز‌رسانی آن می‌توانند از این ویژگی‌های جدید بهره‌مند شوند.

 

با توجه به اهداف و ماموریت‌های تعریف شده در این پروژه، کاربران فیدیبو از این به بعد با تحولات مهم و روزآمدی در این نرم‌افزار روبرو خواهند بود که شامل تغییرات ظاهری در لوگو و ویترین اپلیکیشن، طراحی‌ها، تایپوگرافی و امکانات نرم‌افزاری همچون پروفایل شخصی، فیدی کلاب، امتیازات و جوایز، کارنامه مطالعه و ... است.

از نکات قابل توجه و اشاره در این پروژه می‌توان به تغییر لوگوی فیدیبو اشاره کرد که در طرح جدید نماد فیل برای لوگو فیدیبو انتخاب شده، انتخاب فیل به عنوان لوگوی جدید فیدیبو داستانی جالب‌توجه برای مخاطبان دارد. فیل به عنوان یکی از هوشمند‌ترین حیوانات و نمادی برای خرد، دانایی و ارتباطات اجتماعی است که حال و هوای جدید فیدیبو را بازگو می‌کند.

نماد فیل پیوندی است بین نسل قدیم و نسل جدید کتابخوان‌های ایران که هوشمندی، کنجکاوی و خرد را همزمان بیان می‌کند.

جشن ده سالگی فیدیبو روز پنجشنبه 29 شهریورماه از ساعت 16 الی 20 در تالار ایوان شمس (اتوبان کردستان) برگزار می‌شود.

در این مراسم جمعی از نویسندگان، ناشران، گویندگان کتاب‌های صوتی و چهره‌های مشهور فرهنگی و ادبی کشور حضور خواهند داشت. و همزمان با این مراسم جایزه «فیل» - جایزه بهترین کتاب الکترونیک و صوتی ایران- نیز برگزار می‌شود.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها