|

وزیر ارتباطات در پاسخ به «شبکه شرق»:

​موضوع رفع فیلترینگ را در فضای کارشناسی دنبال می‌کنیم/ ویدئو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌کند که در مورد رفع فیلترینگ و مدیریت در این زمینه همچنان در حال رایزنی و برگزاری نشست‌های کارشناسانه هستند و آنطور که او به «شبکه شرق» گفت این مسئله همچنان در حال پیگیری است.

​موضوع رفع فیلترینگ را در فضای کارشناسی دنبال می‌کنیم/ ویدئو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌کند که در مورد رفع فیلترینگ و مدیریت در این زمینه همچنان در حال رایزنی و برگزاری نشست‌های کارشناسانه هستند و آنطور که او به «شبکه شرق» گفت این مسئله همچنان در حال پیگیری است. همچنین او در مورد برنامه‌های وزارت ارتباطات برای بهبود تجربه کاربری هم گفت که برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام شده و گام به گام در حال پیشروی هستند.

به گزارش «فن‌زی» ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حدود یک ماه پیش و بعد از تحویل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از عیسی‌زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال «شبکه شرق» در مورد برنامه برای رفع فیلترینگ اعلام کرد که باید به او فرصت داده شود تا در این زمینه با اجماع‌سازی و توافق‌سازی با نهاد‌های تصمیم‌گیر مشکل محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ را حل کن

حالا یک بار دیگر او در جمع خبرنگاران و  در پاسخ به «شبکه شرق» در مورد اینکه یک ماه پس از روی کار آمدن برنامه‌های او در این وزارتخانه برای تعامل با دستگاه‌های مختلف در راستای رفع فیلترینگ و مدیریت این فضا به کجا رسیده است گفت: «محور این کار شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است. سلسله جلساتی در این زمینه برگزار شده و حتی امروز هم جلسه‌ای در این زمینه داریم. این موضوع را پیگیری می‌کنیم. اجازه بدهید این موضوعات را در فضای کارشناسی دنبال کنیم.»

ستار هاشمی همچنین در پاسخ به این سوال «شبکه شرق» در مورد نارضایتی کاربران از سرعت و کیفیت اینترنت و اینکه وزارت ارتباطات چه برنامه‌ای برای بهبود تجربه کاربران در این زمینه دارد توضیح داد: «دراینجا دو نگاه وجود دارد اول اینکه نظارت‌هامان در این زمینه  تقویت کنیم و این کار را در دوره جدید با جدیت پیگیری خواهیم کرد و دوم این که زیرساخت‌ها را تقویت کنیم. هر دو موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد. اقای رئیس جمهور محترم هم بحث رضایت مردم را مطالبه می‌کنند و مرتب در جلسات هیئت دولت روی این موضوع تاکید دارند و مکلف هستیم که این مطالبه را پیگیری کنیم.»

او ادامه داد: «برنامه مشخص فعلا این است که طرح‌هایی در حال انجام است و گام به گام پیش می‌رویم. جالب است بدانید که در جلسه شورای معاونان ضمن معارفه معاونان جدید یکی از موضوعات جدی که بر آن تاکید کردم این بود تا به صورت دوره‌ای و مرتب در تعامل با خبرنگاران باشند و نشست‌های رسانه‌ای بگذارند و پاسخگو باشند.»

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها