|

پایان سه سال بلاتکلیفی

انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برگزار می‌شود

هیئت اجرایی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد انتخابات این صنف 30 مهر امسال برگزار خواهد شد.

انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برگزار می‌شود
خبرنگار: مجتبی آستانه

هیئت اجرایی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد انتخابات این صنف 30 مهر امسال برگزار خواهد شد.

به گزارش «فن‌زی» انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی قرار است پس از سه سال تأخیر، آخر مهر ماه برگزار شود. هیئت اجرایی این اتحادیه از کلیه دارندگان پروانه کسب در رسته‌های صنفی مرتبط دعوت کرده تا روز دوشنبه 30 مهر 1403 از ساعت 9 صبح تا 14 ظهر در انتخابات شرکت کنند.

افراد با در دست داشتن پروانه کسب یا کارت شناسایی معتبر می‌توانند در محل اتحادیه حاضر شوند و هفت عضو اصلی و سه عضو علی البدل هیئت مدیره و همچنین دو نفر بازرس این اتحادیه را انتخاب کنند.

46 نفر برای هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی ثبت‌نام کرده‌اند که در میان آنها اسامی آشنایی همچون «رضا الفت‌نسب» و «پشوتن پورپزشک» به چشم می‌خورد.

اتحادیه

به گفته «مینا مهرنوش»، مسئول امور اجرایی این اتحادیه، قرار است برنامه‌های تبلیغاتی و معرفی برای داوطلبان در نظر گرفته شود.

برگزاری انتخابات اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی قرار بود سه سال پیش یعنی آبان سال 1400 برگزار شود، اما بارها به دلایل مختلف به تعویق افتاد. در سال 1401 دو بار برای این انتخابات زمان تعیین شد، اما بار اول به علت هم‌زمانی با ماه رمضان و بار دیگر به علت تلاش وزارت صمت برای تفکیک اتحادیه به تعویق افتاد.

تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی با مخالفت‌های صنفی روبه رو شده و برخی آن را غیرقانونی دانستند. انجمن تجارت الکترونیک اردیبهشت سال 1401 با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به تضعیف اقتصاد دیجیتال کشور منجر می‌شود.

اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرد و هدف آن حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی، تسهیل و تسریع در رشد و توسعه کسب‌وکارهای مجازی بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها