|

انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی به حد نصاب نرسید: تلاش برای برگزاری آنلاین انتخابات در دور دوم

انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی صبح امروز (۳۰ مهر) برگزار شد، اما تعداد مشارکت کنندگان به حد نصاب نرسید.

انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی به حد نصاب نرسید: تلاش برای برگزاری آنلاین انتخابات در دور دوم
خبرنگار: مجتبی آستانه

انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی صبح امروز (۳۰ مهر) برگزار شد، اما تعداد مشارکت کنندگان به حد نصاب نرسید. رایزنی‌ها برای برگزاری آنلاین دور دوم صورت گرفته است و اگر مشارکت در آن هم پایین باشد، این اتحادیه در خطر جدی انحلال قرار می‌گیرد. طبق اعلام برگزارکنندگان این انتخابات، از هفت هزار عضو اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی زیر پانصد نفر در این انتخابات شرکت کردند که این دو هزار رأی کمتر از حدنصاب قانونی شدن انتخابات بود.

به گزارش «فن‌زی» طبق قانون، دور دوم انتخابات باید نهایتا تا 20 روز دیگر مجدد برگزار شود. در این دور باید حداقل یک چهارم اعضای اتحادیه یعنی تقریباً هزار و هشتصد نفر، لازم است در انتخابات مشارکت داشته باشند. با عدم مشارکت این تعداد انتخابات به دور سوم کشیده خواهد شد. در نهایت اگر در دور سوم نیز یک‌چهارم اعضا مشارکت نکنند، این اتحادیه منحل خواهد شد.

«رضا الفت‌نسب»، عضو اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی به «شبکه شرق» گفت درخواست کرده‌اند تا دور بعدی انتخابات غیرحضوری و به صورت آنلاین برگزار شود و قرار است در این باره تصمیم‌گیری شود.

اما در صورت عدم مشارکت کافی در دور دوم، اتحادیه منحل خواهد شد؟ الفت‌نسب در پاسخ به این سؤال گفت: «انتخابات اتحادیه طبق قانون قبلی در حال برگزاری است که در آن دو دوره برای برگزاری انتخابات دیده شده و سپس مسأله انحلال مطرح می‌شود.»

به گفته وی تبصره‌هایی وجود دارد که هیئت عالی نظارت می‌تواند درباره انحلال یا عدم انحلال اتحادیه تصمیم نهایی را بگیرد و همه چیز به صلاحدید این نهاد بستگی خواهد داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها