|

خوش آب و هواترین کشورهای جهان

چنانچه شما نیز در حال برنامه‌ریزی برای سفر هستید اما هنوز مقصدی را به طور قطع انتخاب نکرده‌اید برای داشتن یک انتخاب خوب در خواندن مطالب این نوشته همراه ما باشید.

خوش آب و هواترین کشورهای جهان

یکی از پارامترهای مهمی که به طور مستقیم بر کیفیت سفر توریست‌ها تاثیر می‌گذارد، شرایط آب و هوایی حاکم بر مقصد گردشگری آن‌ها است. چرا که شرایط آب و هوایی بر تفریحات و سرگرمی‌ها نیز تاثیر گذاشته و همین موضوع باعث شده تا اغلب خوش آب و هواترین کشورهای جهان به عنوان مقاصد توریستی محبوب در بین گردشگران شناخته شوند. اما این مقاصد کدام‌ها هستند؟ چنانچه شما نیز در حال برنامه‌ریزی برای سفر هستید اما هنوز مقصدی را به طور قطع انتخاب نکرده‌اید برای داشتن یک انتخاب خوب در خواندن مطالب این نوشته همراه ما باشید. ما در این نوشته سعی کرده‌ایم بهترین‌ها را متناسب با علاقه گردشگران معرفی کنیم.

 

 

استانبول، مقصدی چهار فصل

معرفی یک مقصد ایده‌آل از نظر شرایط آب و هوایی، بسته به ترجیحات شخصی هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. به این معنا که مثلاب آبمثامث برخی از مردم هوای گرم و برخی دیگر ممکن است دمای خنک‌تر را ترجیح دهند. اما استانبول به عنوان یک مقصد گردشگری پرطرفدار در کشور ترکیه دارای آب و هوایی چهار فصل بوده در طول سال مسافران می‌توانند روزهای گرم، ملایم، خنک و سرد را به ترتیب در فصل‌های تابستان، بهار، پاییز و زمستان تجربه کنند. پس اگر به دنبال یکی از خوش آب و هواترین کشورهای جهان هستید هرگز از همراه شدن با تور استانبول پشیمان نخواهید شد. تنها موضوع مهمی که در ارتباط با این مقصد گردشگری وجود دارد انتخاب فصل مناسب با توجه به سلیقه‌ای که دارید، است.

 

گرجستان، مقصدی با آب و هوای کوهستانی

مورد بعدی از مقاصد گردشگری که این روزها در بین گردشگران ایرانی پرطرفدار شده، کشور گرجستان است. تور گرجستان دارای آب و هوایی کوهستانی بوده و از همین رو می‌توان آن را یکی از خوش آب و هواترین کشورهای جهان در روزهای گرم تابستان دانست. تور گرجستان یک گزینه ایده‌آل برای گذراندن تابستان‌های خنک و همچنین زمستان‌های برفی برای لذت بردن از تفریحاتی نظیر اسکی است.

 

یونان، مقصدی پر از آفتاب

خوش آب و هواترین کشورهای جهان در روزهای آفتابی و زمستان‌های معتدل خلاصه می‌شود. بنابراین نمی‌توان از آوردن نام یونان در بین مناطق خوش آب و هوای دنیا چشم‌پوشی کرد. یونان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل بوده و از آنجایی که دارای سواحل زیبای بسیار زیادی است به عنوان یک مقصد توریستی عالی برای تجربه بهترین تفریحات آبی در روزهای گرم تابستان شناخته می‌شود. فصل تابستان در کشور یونان معمولاً حدود ۳۰۰ روز از سال طول می‌کشد و بارندگی در این روزها به ندرت دیده می‌شود.

 

قبرس، مقصدی ساحلی با حداقل رطوبت

اغلب مقاصد توریستی پرطرفدار دنیا، مقاصد ساحلی هستند. چرا که آبتنی در سواحل زیر نور آفتاب بسیار لذت بخش بوده و از همین رو از نظر بسیاری از افراد خوش آب و هواترین کشورهای جهان، کشورهای گرم با روزهای آفتابی هستند. اما از آنجایی که این مکان‌ها اغلب دارای رطوبت بالایی هستند، به همان اندازه که طرفدار دارند ترجیح داده نمی‌شوند. در این میان کشور زیبای قبرس با زمستان‌ها کوتاه و تابستان‌ها گرم و طولانی رطوبت بسیار کمی دارد. به طوری که حتی در روزهای گرم تابستان نیز  شاهد نسیم‌های خنک و دوست داشتنی در آن خواهید بود.

 

اسپانیا، مقصدی با آب و هوای عالی در کل سال

مورد بعدی از خوش آب و هواترین کشورهای جهان که تقریبا در تمامی روزهای سال دارای شرایط عالی هم برای سفر و هم برای زندگی است، اسپانیا می‌باشد. به طوریکه آمار مهاجرت نشان می‌دهد که ۹۲٪ از مهاجران از زندگی خود در اسپانیا راضی بوده و در بین این افراد ۸۴ درصد آن‌ها شرایط آب و هوایی عالی این کشور را به عنوان اصلی‌ترین دلیل در رضایت خود عنوان می‌کنند.

 

اکوادور، با شرایط ثابت آب و هوایی در تمام طول سال

از جمله معیارهایی که باعث انتخاب یک مقصد به عنوان خوش آب و هواترین کشورهای جهان می‌شود، ثابت بودن شرایط دمایی در تمام طول سال است. پس اگر برای شما نیز این موضوع اهمیت زیادی دارد، اکوادور را باید در لیست گزینه‌های محبوب خود از این نظر قرار دهید. چرا که دمای اکوادور در تمام طول سال ثابت بوده و از اواسط دهه ۷۰ میلادی تغییر نکرده است. با توجه به اینکه اکوادور در خط استوا قرار دارد، دارای آب و هوای گرم و استوایی بوده و خورشید هر روز در زمان مشخصی طلوع و غروب می‌کند!

 

ایتالیا، کشوری با آب و هوای متنوع

ایتالیا با شرایط آب و هوایی متنوع خود توانسته در لیست خوش آب و هواترین کشورهای جهان، قرار بگیرد. به طوری که این کشور بسته به منطقه‌ای که در یک زمان مشخص به آن سفر می‌کنید، می‌تواند شرایط آب و هوایی متنوعی را به شما عرضه کند. به عنوان مثال مناطق ساحلی تابستان‌های خشک و زمستان‌های معتدل دارند. در حالی که در برخی مناطق می‌توان تجربه تابستان‌های خنک‌تر و یا زمستان‌های سردتر و بارندگی‌های فصلی را تجربه کرد.

 

سفر به خوش آب و هواترین کشورها با مقتدر سیر تابان

همان طور که گفته شد انتخاب مقصد مناسب از لحاظ شرایط آب و هوایی تا حد بسیار زیادی می‌تواند کیفیت سفر گردشگران را تحت تاثیر قرار دهد. البته در کنار این موضوع برای داشتن سفری ایده‌آل، انتخاب یک آژانس مسافرتی مناسب و معتبر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که برنامه‌ریزی خوب، همراه شدن با ایرلاین‌های مناسب، پیدا کردن یک هتل استاندارد و ... کارهایی هستند که مستقیما بر کیفیت سفر تاثیر می‌گذارند و تنها در صورتی قابل دسترسی هستند که از افراد باتجربه در این زمینه کمک گرفته و یا زمان زیادی را صرف جست و جو و تحقیق برای آن بکنید. در ادامه این صحبت‌ها ما به شما عزیزان آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان را پیشنهاد می‌کنیم. مقتدر سیر مجری تورهای متنوع گردشگری در تمامی فصل‌های سال بوده و علاقه‌مندان به سفر می‌توانند در میان گزینه‌های دلخواه خود برای سفر بهترین را انتخاب و تور مناسب آن را رزرو کنند. راه‌های ارتباطی با این شرکت گردشگری به صورت زیر هستند:

آدرس وبسایت: mstiran.com

شماره‌های تماس: ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ و ۷۵۲۱۲-۰۲۱

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها