|

هتل های سنتی شیراز برای اقامتی خاطره انگیز

شیراز مهد فرهنگ و هنر است که جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد. با اقامت در هتل های سنتی شیراز بیشتر حس و حال این شهر تاریخی را حس کرده و سفری شیرین را تجربه خواهید کرد.

هتل های سنتی شیراز برای اقامتی خاطره انگیز

 

شیراز کلان‌شهری تاریخی و زیبا با مردمی مهمان‌نواز و خونگرم در جنوب کشور است. در این شهر هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی وجود دارد و رزرو هتل شیراز به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد. اگر از تماشای مکان‌های نوستالژی و فضاهای قدیمی لذت می‌برید، هتل های سنتی شیراز بهترین گزینه برای اقامت در این شهر است.

این هتل‌ها اگرچه امکاناتی امروزی دارند، اما به سبک گذشته طراحی و تزیین شده‌اند و اقامت در آن‌ها شما را به دوران گذشته می‌برد. با اقامت در هتل‌های سنتی شما برای مدتی از دغدغه‌های زندگی شهری دور می‌شوید و می‌توانید در مکانی آرام ذهن خود را از افکار مزاحم رها کنید.

برای رزرو هتل های سنتی شیراز شما می‌توانید روی لینک www.iranhotelonline.com کلیک کنید و از طریق سایت ایران هتل آنلاین نسبت به رزرو هتل اقدام کنید. این مرجع رسمی به شما کمک می‌کند تا متناسب با بودجه خود بهترین هتل را رزرو کنید.

1- هتل بوتیک اسکرو شیراز

هتل بوتیک اسکرو شیراز در سال 1400 در خیابان کشاورزی شیراز افتتاح شد. این هتل ساختمانی 2 طبقه دارد و 8 واحد را در خود جای داده است که هر کدام با المان‌های سنتی به زیبایی هر چه تمام‌تر چیدمان شده‌اند.

هتل بوتیک اسکرو یکی از لوکس‌ترین هتل های سنتی شیراز است که هر یک از واحدهای آن با رنگی خاص و دکوراسیونی منحصربه‌فرد طراحی شده‌اند. این هتل فضایی دلنشین و دوست‌داشتنی دارد و در آن به جزئیات توجه ویژه‌ای شده است. در مقابل ساختمان هتل و در میانه حیاط آن حوضی کوچک و زیبا قرار دارد که جذابیت هتل را دو چندان می‌کند. متأسفانه این هتل در حال حاضر امکان سرویس‌دهی ندارد.

هتل بوتیک اسکرو شیراز

2- هتل سنتی درباری شیراز

یکی دیگر از هتل های سنتی شیراز، هتل سنتی درباری واقع در ابتدای گذر تاریخی سنگ سیاه، روبه‌روی بقعه بی‌بی دختران است. این هتل سه ستاره در سال 1398 در قلب بافت تاریخی شهر و جاهای دیدنی شیراز به بهره‌برداری رسیده است.

هتل سنتی درباری شیراز فضایی آرامش‌بخش دارد و در محیطی دلچسب و آرام از مهمانان ایرانی و خارجی پذیرایی می‌کند. معماری و طراحی سنتی این هتل زیبا و تلفیق آن با امکانات مدرن سبب شده که مسافران زیادی آن را برای اقامت رزرو کنند. هتل درباری شیراز 14 اتاق دارد که واحدهای آن در طبقات همکف و اول و در دور تا دور حیاط پراکنده شده‌اند.

3- هتل بوتیک شاه پریون شیراز

خوشبختانه تعداد هتل های سنتی شیراز کم نیست و در هر گوشه از شهر می‌توان اقامتگاهی سنتی پیدا کرد. یکی دیگر از این اقامتگاه‌ها، هتل بوتیک شاه پریون شیراز واقع در چهارراه مشیر، خیابان قاآنی شمالی است.

ساختمان هتل بوتیک شاه پریون شیراز در واقع بنایی قدیمی با قدمت 100 ساله است که پس از مرمت و بازسازی در سال 1402 به عنوان هتلی 3 ستاره بازگشایی شده است. این هتل 22 واحد اقامتی دارد که در محیط پیرامون حیاط واقع شده‌اند و به شکل سنتی طراحی و تزیین شده‌اند.

هتل بوتیک شاه پریون شیراز حیاطی زیبا و چشم‌نواز دارد که در مرکز آن آب‌نمایی زیبا دیده می‌شود و اطراف آن با گل‌های شمعدانی رنگارنگ تزیین شده است. همچنین چندین درخت سرسبز در فضای حیاط کاشته شده که طراوت و تازگی را به محوطه هتل هدیه می‌دهند و زیبایی و جذابیت هتل بوتیک شاه پریون را چند برابر می‌کنند.

این هتل سنتی 3 ستاره ساختمانی دو طبقه دارد که برای ورود به برخی از اتاق‌های آن باید از 3 پله و برای برخی دیگر باید از 10 پله بالا رفت. اتاق‌های این مجموعه دارای پنجره‌های بلند رو به حیاط هستند و فضایی راحت و سنتی دارند. از مزایای این هتل می‌توان به موقعیت جغرافیایی خوب، برخورد محترمانه پرسنل، تمیزی و نظافت اتاق‌ها و فضای دلچسب اتاق‌ها اشاره کرد.

هتل بوتیک شاه پریون شیراز

4- هتل سنتی نیایش

هتل 3 ستاره نیایش یکی دیگر از هتل های سنتی شیراز واقع در سه‌راه نمازی، کوچه کلانتری عباسی است. این هتل فعالیت خود را در بهمن سال 1388 آغاز کرده و از آن زمان به امروز توانسته رضایت حداکثری مهمانان خود را جلب کند. این هتل دارای 80 واحد اقامتی در طرح، شکل و اندازه‌های مختلف است که با بودجه‌های متفاوت می‌توانید هر کدام از آن‌ها را رزرو کنید. با رزرو هتل سنتی نیایش شیراز شما می‌توانید اقامتی اقتصادی را در یکی از بهترین نقاط شهر تجربه کنید. اتاق‌های این هتل در عین حال که دارای امکاناتی مدرن هستند، به سبک قدیمی طراحی و تزیین شده‌اند و فضایی راحت و دل‌انگیز دارند.

5- هتل سنتی اشرفیه شیراز

هتل سنتی اشرفیه، هتلی 2 ستاره در خیابان معروف لطفعلی‌خان زند است که ساخت بنای آن به دوران قاجار برمی‌گردد. این هتل در سال 1400 پس از مرمت کامل بازگشایی شده و ظرفیت پذیرش 18 مهمان را دارد. اتاق‌های ترنج، نارنج و دل‌آرام هتل سنتی اشرفیه در طبقه همکف هتل قرار گرفته‌اند و اتاق‌های دلنواز، آرش و آرشیدا نیز در طبقه اول واقع شده‌اند که برای رسیدن به آن‌ها باید از 7 پله بالا بروید. تمام اتاق‌های این مجموعه حمام، توالت فرنگی و سیستم سرمایش و گرمایش دارند و از امکاناتی کامل برخوردارند.

سایر هتل های سنتی شیراز

لیست هتل های سنتی شیراز در اینجا به پایان نمی‌رسد؛ بلکه این شهر اقامتگاه‌های سنتی فراوانی دارد که در این بخش به معرفی نام برخی از آن‌ها اکتفا می‌کنیم.

لیست هتل های سنتی شیراز

  • هتل بوتیک سینا شیراز
  • هتل بوتیک ایراندخت شیراز
  • اقامتگاه سنتی سیمرغ شیراز
  • اقامتگاه سنتی ماه منیر شیراز
  • اقامتگاه سنتی آلان شیراز
  • اقامتگاه سنتی گل طاها شیراز
  • اقامتگاه سنتی سرای مهربانو شیراز
  • اقامتگاه سنتی سپهری شیراز
  • اقامتگاه سنتی پنج دری شیراز
  • اقامتگاه سنتی هفت دری شیراز
  • اقامتگاه سنتی داروش شیراز
  • اقامتگاه سنتی گلشن شیراز

آیا تا به حال در هیچ کدام از هتل های سنتی شیراز اقامت داشته‌اید؟ نظر شما درباره هتل‌هایی که نام بردیم چیست؟ آیا هتل سنتی دیگری در شیراز می‌شناسید که ما به آن اشاره‌ای نکرده باشیم؟ در بخش نظرات تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها