|

چرا اخذ ویزای توریستی کانادا را به توریک بسپاریم؟

شاید بدون مبالغه و پر بیراه هم نباشد که اگر بگوییم در میان کشورهای توسعه‌یافته یا به اصطلاح مرسوم جهان اول، کانادا تنها کشوری است که برای ایرانیان شرایط ویزای بلند مدت توریستی را از همان ابتدا با ساز و کار کنسولی خودش فراهم ساخته‌است، سایر کشورهای هم تراز کانادا اگرچه امکان اخذ ویزای بلند‌ مدت را برای پاسپورت ایرانی دارند اما هیچ یک در مرتبه‌ی اول اقدام، این امتیاز برجسته را مهیا نکرده‌اند.

چرا اخذ ویزای توریستی کانادا را به توریک بسپاریم؟

سفارت کانادا کجاست؟

از سال 2012 کانادا در ایران سفارت و دفتر دایر کنسولی ندارد و بنابراین متقاضیان اخذ ویزا ناگزیر هستند که برای پروسه‌ی انگشت نگاری به کشورهای همجوار ایران نظیر ترکیه یا امارات متحده مراجعه کنند.

ساختار ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا به شکل 5 ساله‌ی چند بار ورود مطابق اعتبار گذرنامه صادر می‌شود به این معنی که اعتبار ویزای کانادا بستگی به باقی مانده‌ی اعتبار گذرنامه دارد و با این توصیف بهتر هست که متقاضی از پاسپورتی جدید با اعتبار بالا برای این ویزا اقدام نماید.

ماهیت چندبار ورود بودن ویزای کانادا هم در بازه‌ی زمانی اعتبار ویزا محدودیتی نخواهد ‌داشت و تنها به این نکته‌ی اصلی و اساسی بایستی توجه شود که مسافر با هر بار ورود تنها 6 ماه مهلت قانونی اقامت را خواهد‌داشت و بعد از شش ماه باید خاک کانادا را ترک کند و مجدد چنانچه ویزایش کماکان فعال باشد با یک وقفه‌ی زمانی بسیار کوتاه بازگردد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کانادا

برای اقدام ویزای توریستی کانادا بیش از هر چیز به آستانه‌ی تحمل بالا نیاز دارید؛ چرا که تعیین تکلیف پرونده‌ها شاید حتی تا 3 ماه هم به بررسی احتیاج داشته‌باشد؛ البته پاسخ در عرض دو هفته هم محتمل هست ولیکن شاید قدری خوشبینانه تلقی شود و با واقعیت موجود تطابق کمتری داشته‌باشد؛ در کنار این موضوع حیاتی یعنی پارامتر زمان یک سفر اجباری هم باید در برنامه‌ریزی گنجانده شود و آن هم سفر به کشورهای همسایه جهت انجام پروسه‌ی انگشت نگاری می‌باشد؛ البته برای حل این معضل گروه گردشگری توریک با سابقه‌ی درخشان در زمینه‌ی اقدام برای این ویزا اقداماتی را انجام داده که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.

شروط اصلی برای آغاز کار ویزای توریستی کانادا

برای گام نهادن در مسیر ویزای کانادا دو شرط اصلی بیش از همه مهم و درخور توجه می‌باشد؛ نخست این که شخص سابقه‌ی سفر معتبر داشته باشد؛ یعنی به کشورهای توسعه یافته و خوشنام دنیا در طول 5 سال گذشته از زمانی که اقدام می‌کند سابقه‌ی سفر داشته باشد و دست کم یک مرتبه هم کفایت می‌کند. از جمله‌ی این کشورها می‌توان به کشورهای عضو پیمان شنگن؛ بریتانیا، ژاپن، برزیل، استرالیا و سایر کشورهای جهان اول اشاره کرد. اما نقش بی‌بدیل یک کارگزاری آگاه در مسیر اخذ ویزای توریستی کانادا این جا مشخص خواهد شد؛ گروه گردشگری توریک برای این که شخص سابقه‌ی سفر خود را ارتقا ببخشد می‌تواند هماهنگی برای سفر به یکی از کشورهای شنگن را انجام دهد و در همان کشور پروسه‌ی انگشت نگاری هم انجام‌شود تا به اصطلاح رایج با یک تیر دو نشان زد و دیگر نیاز به هزینه بابت سفر به کشوهای همجوار ایران نباشد؛ این یعنی بهره‌وری و راندمان زمانی برای اقدام منطقی ویزای کانادا که برای بسیاری یک رؤیای قابل ترسیم می‌باشد.

شرط دوم مدارک شغلی هست که بسیار در روند پرونده حائز اهمیت می‌باشد. مدارک شغلی برای کارمندان و کارگران در سه مدرک خلاصه می‌شود:

1. اشتغال به کار برای کارمندان بخش خصوصی و یا حکم کارگزینی برای بخش دولتی

2. سوابق بیمه‌ی تأمین اجتماعی از محلی که شخص گواهی اشتغال ارائه کرده و در نهایت

3. فیش حقوقی (سه ماهه‌ی اخیر)

لیست مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا

  1. تصویر پاسپورت با کیفیت بسیار بالا

  2. اصل و ترجمه‌ی شناسنامه و کارت ملی

  3. مدراک شغلی متناسب با شرایط متقاضی که پیش‌تر و در سطور بالا به طور کامل توضیح داده شد.

  4. تمکن مالی حداقل 400 میلیون تومانی به همراه گردش 6 ماهه‌ی آخر حساب

  5. اسناد منقول و غیر منقول و دارایی‌های شخص که برای ارائه به سفارت بایستی ترجمه گردد.

  6. دعوتنامه (در صورت دارا بودن این آیتم روند پرونده با سهولت متمایزی مورد بررسی قرار می‌گیرد)

  7. تکمیل فرم پرسشنامه‌ی ثبت درخواست ویزای کانادا

بعد از مهیا شدن مدارک و تکمیل فرم های آنلاین، ویزا برای بررسی ابتدایی در پروسه قرار می‌گیرد و بعد از تعیین وقت سفارت و انگشت نگاری شخص می‌تواند به یکی از سفارت های کانادا در خارج از ایران مراجعه کند.

پاسخ ویزای کانادا

همانطور که پیش‌تر گفتیم ویزای کانادا از دو هفته تا سه ماه به فراخور شرایط فردی و اقتضای حجم درخواست‌ها برای صدور یا تعیین تکلیف احتیاج به زمان خواهد‌داشت و بعد از تعیین تکلیف ویزا دو سناریو محتمل هست؛ اگر ویزا صادر شده‌باشد شخص باید اصل پاسپورت را جهت الصاق و چسباندن ویزا در داخل یکی از صفحات گذرنامه به سفارت مشخص کانادا در خارج از ایران ارسال کند که این فرایند موسوم به پیک آپ کردن ویزا می‌باشد.

سناریوی دوم ریجکتی ویزا می‌باشد که شخص می‌تواند درخواست نامه‌ی علت ریجکتی کند و حتی پرونده را به کمیته‌ی تجدیدنظر حقوقی ارجاع دهد؛ بعد از بررسی اگر اعتراض وارد بود و متقاضی توانست با دلایل کارشناس بررسی ویزای کانادا را مجاب کند رأی تغییر می‌کند در غیر این صورت پرونده مختومه می‌شود و پس از اصلاح موارد بدون نیاز به سپری‌شدن دوره ی انتظار شخص می‌تواند مجدد برای درخواست این ویزا اقدام کند. نکته‌ی جالب این که برای مراتب بعدی نیاز به انگشت نگاری نیست و هر مرتبه انگشت‌ نگاری تا 10سال معتبر خواهد بود.

نحوه‌ی مشاوره و ثبت درخواست ویزای توریستی کانادا در سایت توریک

کارشناسان توریک در سالیان متمادی با بررسی پرونده‌های متعدد به نقاط ضعف نتایج بسیاری از متقاضیان پی برده‌اند و با مشورتی آگاهانه در صدد هستند تا با ریسک و مخاطره‌ی حداقلی برای ویزای مسافر اقدام کنند.

با مراجعه به سایت توریک و انتخاب دسته بندی ویزا، متقاضی می‌تواند در انتخاب کشور مقصد، کانادا را انتخاب کند، در این مرحله علاوه بر رؤیت مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا گزینه‌ی درخواست مشاوره‌ی رایگان تعبیه شده که با انتخاب این آیتم دو گزینه‌ی دیگر پیش روی مخاطب قرار خواهد گرفت؛ اولی گزینه‌ی رزرو وقت مشاوره‌ی رایگان برای تعیین زمان‌بندی دلخواه متقاضیان می‌باشد؛ ساز وکار دقیق این روش بدین صورت است که چنانچه مخاطب نیاز به مشاوره داشت این امکان در سایت ایجاد شده تا با انتخاب زمان بندی‌های تعریف شده یک زمان مشاوره جهت بهره‌مندی از راهنمایی کارشناسان هماهنگ کند و بعد از آن در موعد انتخابی با تماس از جانب کارشناسان توریک شرایط شخص به طور ویژه ارزیابی گردد و دومین شیوه هم تماس مستقیم با شماره‌ی ثابت شرکت و مشاوره در لحظه می‌باشد.

بعد از اطمینان در احراز شرایط برای اقدام، شخص مدارک را در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد و بعد از انعقاد قرارداد کار پروسه‌ی ویزا به شکل رسمی شروع می‌شود و مطابق زمان بندی در وهله‌ی اول انگشت نگاری در خارج از ایران و سپس یک پیک آپ احتمالی پاسپورت در انتظار برنامه‌ی آینده‌ی متقاصی سفر به کانادا خواهد بود.

گروه گردشگری توریک با تخصص متمایز و سابقه‌ی درخشان در زمینه‌ی اخذ ویزاهای دشوار همواره تجارب ارزشمند این مسیر را بی دریغ در اختیار مخاطبینش قرار می‌دهد تا با ضریب موفقیت بالا بتوان برای ویزاهای به ظاهر غیر قابل دریافت اثرگذار ظاهر شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها