|

فوت ۲ نفر در تونل تنگه زاغ هرمزگان بر اثر گاز گرفتگی

روابط عمومی استانداری هرمزگان از فوت ۲ نفر براثر گاز گرفتگی در تونل تنگه زاغ هرمزگان خبر داد.

فوت ۲ نفر در تونل تنگه زاغ هرمزگان بر اثر گاز گرفتگی

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت :تاکنون چهار خودروی سوخته از تونل تنگه زاغ در جاده ترانزیتی حاجی آباد - بندرعباس خارج شده است.

مهرداد حسن زاده روز یکشنبه در محل حادثه تونل تنگه زاغ فزود: این تونل حدود یکهزار و۲۰۰متر طول دارد و احتمال باقی ماندن خودروهای دیگری در انتهای تونل وجود دارد.

به گفته وی، تاکنون فوت ۲ نفر و مجروح شدن سه نفر در این حادثه قطعی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: با توجه به ادامه عملیات امداد و نجات، احتمال تغییر این آمار نیز وجود دارد.

رفت و آمد از مسیر جایگزین تونل تنگه زاغ در حال انجام

است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره اینکه رفت و آمد از مسیر جایگزین تونل تنگه زاغ جاده ترانزیتی حاجی آباد به بندرعباس (تونل ۱۷ شهریور) در حال انجام است، گفت: بامداد (یکشنبه) حدود ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه شب، برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه تانکر حامل مواد سوختی بنزین در محور رفت تونل تنگه زاغ (فداکار شهسواری) دچار آتش سوزی شد که بلافاصله بعد از اطلاع حادثه از طریق فرمانداری بندرعباس و حاجی آباد کار امدادرسانی در دستور کار قرار گرفت و تجهیزات و امکانات لازم به محل اعزام شد.

حسن زاده ادامه داد: طبق ارزیابی های انجام شده مشخص شد که محل حادثه در نیمه این تونل قرار دارد و با توجه به اینکه طول این تونل زیاد است به دلیل گرمای زیاد هوا و غبار دودی که در این محل وجود داشت، کار اطفای آتش سخت شده بود که تا این لحظه براساس آخرین آمار ارایه شده ۲ مورد فوتی ناشی از گاز گرفتگی و خفگی داشته ایم و یک مورد نیز مصدوم که به بیمارستان حاجی آباد منتقل شده است.

وی توضیح داد: برای اطفای این آتش سوزی تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی از سوی شهرداری ها و دهیاری های بندرعباس و حاجی آباد به محل اعزام شدند و افزون بر ۳۰ آتش نشان در محل حادثه به اطفای آتش و امداد رسانی مشغول هستند؛ همچنین ماشین آلات راهداری از جمله لودر و گریدر نیز به مقدار نیاز در محل وجود دارد و کمک رسانی در مرحله نهایی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: با استفاده از یک دستگاه لودر، کامیون حادثه دیده در تونل در حال انتقال به بیرون تونل است و در مرحله بعدی نیز کار خنک سازی، پاکسازی و ایمن سازی با همکاری و تلاش نیروهای راهداری انجام خواهد شد.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه آتش سوزی در یکی از تونل های تنگه زاغ اتفاق افتاده است، اما خوشبختانه در حال حاضر انسداد مسیر در محور ترانزیتی بندرعباس به حاجی آباد نداریم و آمد و شد از مسیر جایگزین تونل (۱۷شهریور) با ترافیک سنگینی در حال انجام است که صبوری رانندگان را می طلبند.

حسن زاده گفت: عوامل پلیس راه هرمزگان نیز در حال تلاش هستند و کار مدیریت ترافیک را به خوبی انجام می دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانیم مسیر را به طور کامل بازگشایی کنیم.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها