|

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان خبر داد:

سرآغاز توسعه صادرات سیر در بازارهای بین المللی

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: جهانی شدن سیر همدان سرآغاز توسعه صادرات این محصول در بازارهای بین‌المللی است .

سرآغاز توسعه صادرات سیر در بازارهای بین المللی

به گزارش شرق، احمد شانیان در آئین رونمایی از گواهی ثبت نشان جهانی سیر همدان گفت: این رویداد مهم سرآغازی برای توسعه صادرات سیر در بازارهای بین المللی است. 

وی افزود: لازمه این کار تکمیل و توسعه زیرساخت‌های صادراتی و برنامه ریزی دقیق و مدون در این راستا است. 

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان با اشاره به موضوع فرآوری محصول سیر گفت: با تاکید استاندار همدان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، راه اندازی شهرک صنعتی سیر در حال پیگیری است و نیازمند شتاب بیشتری است. 

شانیان ساماندهی مراکز نگهداری و انبارهای سیر را از موارد ضروری دانست که باید مورد توجه قرار گیرد‌. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و فرهنگی مریانج گفت: ثبت جهانی سیر به نام این شهر مسئولیت ما را سنگین تر می‌کند. 

شانیان در ادامه با بیان اینکه به اصالت و ریشه داشتن در خاک این شهر افتخار میکنم تاکید کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی، صنعتگران و تولیدکنندگان از فرزندان این دیار و مایه افتخار استان هستند. 

مدیرکل صمت همدان با بیان اینکه با حمایت دولت مردمی سیزدهم نشاط در فضای اقتصادی استان شکل گرفته افزود: در بخش‌های صنعت، کشاورزی، معدن و صادرات مشهود است. 

وی یادآوری کرد: رشد ۲ برابری صادرات استان به گاه گمرک همدان و بازگشت واحدهای راکد و تعطیل به چرخه تولید حاصل همدلی دولت مردمی سیزدهم با جامعه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.

در این آئین تعدادی از سرآمدان و بزرگان عرصه تولید و صادرات سیر تجلیل شدند و همچنین از پیگیری و زحمات خانم مهندس شریفی در راستای ثبت جهانی نشان ثبت جهانی تقدیر بعمل آمد‌. 

انتهای پیام/

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها