|

اختتامیه یازدهمین دوره المپیاد دادرس در اردوگاه ابوذر شهر همدان برگزار شد

مسابقات المپیاد آماده با حضور یا حضور تیم‌های شرکت کننده از شهرستان‌های استان همدان در اردوگاه ابوذر همدان برگزار شد.

اختتامیه یازدهمین دوره المپیاد دادرس در اردوگاه ابوذر شهر همدان برگزار شد

 به گزارش شرق، یازدهمین دوره استانی المپیاد آماده دادرس با رقابت تیم‌های شهرستانی در دو بخش خواهران و برادران به کار خود پایان داد.

علی سنجربگی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد: مرحله استانی مسابقات المپیاد آماده با حضور تیم‌های برتر ۹ شعبه و ۱۰ شهرستان  و با مشارکت ۲۸۸ دانش آموز و سرپرست به مدت دو روز (۸ و ۹ مردادماه) به صورت مجزا در دو گروه پسران و دختران برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این مسابقات دانش آموزان در قالب دو گروه پسران و دختران حضور داشتند و پس از شرکت در آزمون کتبی در آزمون‌های عملی شامل احیای قلبی - ریوی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفا حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن به رقابت پرداختند.

سنجربگی فراگیری مباحث امدادی را قبل از وقوع حوادث مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: دانش آموزان با شرکت در طرح مهارتی دادرس و فراگیری دوره‌های امدادی، به مهارت‌هایی دست پیدا می‌کنند که در زمان بروز حوادث بتوانند در مواقع بحران به عنوان تیم‌های امدادی در مدارس، با اقدام به موقع و مناسب از بروز آسیب‌ها و تلفات انسانی جلوگیری کنند.

وی اذعان داشت: هدف از برگزاری این مسابقات ارتقای سطح آمادگی امدادی دانش آموزان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت می‌باشد که با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

مدیر عامل هلال احمر استان همدان از زحمات تمامی پرسنل و داوران تشکر کرد و اشاره کرد: در این دوره از المپیاد استانی ۲۰ داور از استان حضور داشتند که در آیتم های مختلف مشغول به داوری بودند.

در این دوره از مسابقات شهرستان نهاوند رتبه اول، شهرستان اسدآباد رتبه دوم و شهرستان ملایر رتبه سوم را کسب کردند؛ در حوزه بشر دوستی دانش آموزان دادرس شهرستان همدان رتبه برتر را به نام خودم رقم زدند.

در حاشیه ی این دوره از المپیاد، مسابقات جانبی از جمله دارت، دو سرعتی با همراه داشتن کیف امدادی و حمل بطری آب دانش آموزان به رقابت پرداختند و به نفرات برتر جوایزی اهداء شد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها