|

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان همدان خبرداد؛

برگزاری رویدادهای ملی نقش مثبتی در رونق گردشگری همدان

معصوم‌علیزاده برگزاری رویدادهای ملی در حوزه گردشگری را از دیگر اقدامات اداره میراث‌فرهنگی برای توسعه گردشگری دانست و گفت: برگزاری این‌گونه رویدادها می‌تواند نقش مثبتی در رونق گردشگری همدان داشته باشد.

برگزاری رویدادهای ملی نقش مثبتی در رونق گردشگری همدان

به گزارش شرق ، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از آماده‌سازی‌ و مرمت ۳۶ طرح در راستای ثبت جهانی هگمتانه با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش ایران، محسن معصوم‌علیزاده بیان کرد: همچنین در راستای آماده‌سازی شهر برای حضور ارزیاب یونسکو ۳۵۰ تابلوی معرفی دو زبانه با طراحی خاص به زودی در سطح محدوده پرونده ثبت جهانی نصب خواهد شد.

وی در ادامه به اهمیت شهرداری بافت اشاره کرد و گفت: بافت تاریخی همدان با ۵۰۰ هکتار متولی خاصی نداشت و با توجه به سیاست‌گذاری‌های  حوزه میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر به عنوان مدیر مستقل برای این بافت فعال شدند.

معصوم‌علیزاده ارتباط‌، همدلی و تعامل مجموعه میراث‌فرهنگی و شهرداری همدان را نقطه مثبت پرونده ثبت‌جهانی عنوان کرد و افزود: این اتفاق نشان داد با تعامل و همدلی تمام انجام کارها امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع راهبردی گردشگری در حال تهیه است، اظهار کرد: با تدوین این طرح همدان در سال‌های آینده راه خود را خواهد شناخت.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها