|

رئیس شورای اسلامی شهر همدان؛

پروژه میدان بار جدید به معضل تبدیل شده است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه مشکل میدان بار جدید به معضل تبدیل شده است، گفت: لازم است تصمیم جدی در این زمینه گرفته شود.

محمود مسگریان با بیان اینکه شورا به جد برای رفع این مشکل اقدام خواهد کرد، افزود: باید مکان جدیدی برای احداث میدان بار جانمایی شود ضمن ملاحظات قرارداد میدان بار قبلی لازم از زمین شناسایی کنیم.

بادامی‌نجات: شهرداری زمین مناسبی برای احداث میدان بار تعیین کند

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه میدان بار جدید پروژه شکست خورده‌ای است که متاسفانه حدود بیش از ۷ سال از شروع عملیات اجرایی آن می‌گذرد، گفت: در دوره پنجم شورای شهر همدان ضمن بررسی چندین بار این پروژه و برگزاری جلسات به این نتیجه رسیدیم پیمانکار و سرمایه‌گذار توانایی اجرای طرح را ندارند.

وی با بیان اینکه مشکل اجتماعی بابت میدان میوه ‌و تره‌بار در شهر ایجاد شده است، اضافه کرد: پروژه میدان‌ میوه و تره‌بار یکی از پروژه‌هایی است که می‌توانست به اقتصاد شهر همدان کمک کند اما با تعلل ایجاد شده امروز به یک پروژه شکست خورده تبدیل شده است.

حمید بادامی‌نجات با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ قرارداد این پروژه در کمیسیون ماده ۳۸ شهرداری منجر به صدور رای برای فسخ قرارداد شد، افزود: بر اساس مفاد قرارداد میدان بار جدید شهرداری منع قانونی برای ایجاد میدان بار دیگری ندارد و  باید این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

وی تاکید کرد: کنسرسیوم در پروژه میدان بار بیش از 7  سال است که مردم شهر همدان را معطل کرده و هر کسی در از آن دفاع کند به مردم خیانت کرده است، بر همین اساس پیشنهاد صریح کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر شروع به ساخت میدان بار جدید در مکان مناسب است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری مالی و گردشگری شورای شهر همدان اظهار داشت: شهرداری می‌تواند با مشارکت و همکاری کسبه میدان بار قدیم نسبت به تملک و احداث میدان بار جدید در مکانی مناسب‌تر اقدام کند. 

بادامی‌نجات بیان کرد: پیشنهاد ما این است که شهرداری نسبت به تملک زمین جدید در موقعیت مناسب‌تری اقدام کند و لایحه طرح را به شورا ارائه دهد.

وی یادآور شد: همان گونه که کنسرسیوم زمین جهت احداث میدان بار تحویل گرفته، می‌تواند به کار خود ادامه داده و ما نیز به تعهدات خود در این زمینه عمل می‌کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری مالی و گردشگری شورای شهر همدان تصریح کرد: در مذاکرات و جلسات مختلف، کنسرسیوم وعده‌هایی داده اما به آن عمل نکرده است و ما نیز طبق قانون پیش می رویم .

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها