|

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

حکمرانی تعاون و حکمرانی مردم ” شعار هفته تعاون امسال

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شعار هفته تعاون امسال “حکمرانی تعاون و حکمرانی مردم است”، گفت: در طول این هفته ۱۷ پروژه تعاونی با ۱۸۱ نفر اشتغالزایی مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. که از این تعداد ۹ تعاونی تولیدی، ۶ تعاونی توزیعی و ۲ تعاونی در حوزه خدمات فعالیت می‌کنند.

حکمرانی تعاون و حکمرانی مردم ” شعار هفته تعاون امسال

به گزارش شرق، یوسف شعبانی اظهار کرد:  هزار و ۲۹۳ تعاونی استان در سه بخش تولیدی خدمات و توزیعی تقسیم می‌شوند، افزود: تعاونی تولیدی شامل ۷۲۸ واحد، خدماتی شامل ۳۸۰ واحد، تعاونی توزیعی شامل ۱۸۵ واحد است.

شعبانی با اشاره به ایجاد بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون، گفت: حفظ وضع موجود تعاونی‌ها بسیار اهمیت دارد و از ابتدای سال تاکنون ۲۲ تعاونی با هدف حاکمیت و حمایت از تعاونی‌ها احیا شدند.

وی با اشاره به سرآمد بودن استان همدان در بخش تعاونی مسکن مهر گفت: استان همدان بالغ بر ۹۸ درصد از تعهدات خودش را در حوزه تعاونی های مسکن مهر انجام داده است و با کمترین موضوع حقوقی در این خصوص مواجهیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: بخش بعدی در اداره کل در حوزه روابط کار است، که رسالتش تنظیم روابط کار بین کارگر، کارفرما و دولت است و در تلاش ایجاد یک مثلث در روابط کار هستیم. به موازات ناقص بودن این سه اضلاع این خدمات ناقص ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این حوزه از ۴ بخش بالغ بر تشخیص و حل اختلاف تشکیل می‌شود که در طول سال بالغ بر ۶ هزار دادخواست رسیدگی می‌کنیم، در کنار اینها ا اصل سازش و مشاوره نیز استفاده و بالغ بر ۹۰۶ رای سازشی ابلاغ کردیم و ۱۱ هزار و ۸۲۴ هم مشاوره داشتیم. زمان رسیدگی به شکایت هم از سه ماه به ۲۲ روز رسیده است.

شعبانی افزود: بخش دوم تشکلات کارگری و کارفرمایی با هدف کمک به حضور جامعه کارگری و کارفرمایی در تصمیمات مربوط به خودشان است. سومین بخش حوزه بازرسی کار است با هدف نظارت بر اجرای دقیق قانون کار است که در استان همدان ۲۴ هزار و ۲۱۲ واحد مشمول قانون کار وجود دارد. بخش چهارم هم بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل است که در حال حاضر در سطح استان هزار و ۸۲۰ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی ابراز داشت: دیگر حوزه کاری این اداره‌کل، مدیریت اشتغال و کارآفرینی است که سیاست مه در این خصوص دوری از بازی با عدد و ارقام است تا رفاه را سر سفره مردم نبینیم گزارش‌ها فایده‌ای ندارد. در این خصوص نگاه ویژه به فارغ التحصیلان و ظرفیت‌های موجود در استان داریم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مستعد بودن استان همدان در حوزه کانون‌های کسب و کار گفت: در سطح استان ۲۲ کاریابی فعال و ۱۵ مرکز مشاوره شغلی داریم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۲۰ هزار و ۷۰۶ فرصت شغلی برای حدود ۲۲ دستگاه اجرایی پیشنهاد شده است، افزود: تا این لحظه ۸ هزار و ۹۲۲ فرصت شغلی حدود ۴۵ درصد محقق شده است. که فرصت‌های شغلی از سه طریق پیامکی، تلفنی و میدانی راستی‌آزمایی می‌شوند.

شعبانی با اشاره به سهم هزار و ۶۱۲ میلیارد تومانی استان از تبصره ۱۶ گفت: در حوزه تسهیلات کشاورزی ۵۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده که رتبه نخست را در این زمینه دارا هستیم. در حوزه مشاغل خانگی پارسال ۱۱۰ میلیارد تومان سهم استان بود و این در سال ۱۴۰۲، به ۱۳۲ میلیارد تومان افزایش یافته و میزان وام هم از ۱۰۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون تومان ارتقا یافت.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها