|

در مراسم پاسداشت روز پزشک عنوان شد؛

در حرفه پزشکی باید روح و‌ جسم‌ خود را آماده کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن تبریک روز همدان و پزشک با اشاره جایگاه پزشک و دارو ساز گفت: افرادی که وارد حرفه پزشکی می شوند باید روح و جسم خود را آماده کنند که در خدمت مردم قرار دهند.

در حرفه پزشکی باید روح و‌ جسم‌ خود را آماده کرد

به گزارش شرق، محمد مهدی مجذوبی با بیان اینکه پزشکان سوگند یاد می کند باید در هر زمان و مکان  به مردم خدمت کنند،عنوان کرد: پزشکان در برهه های حساس تاریخ نشان دادند که مردم میدان و‌جهاد هستند . 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه  بعد از انقلاب با یک تحول در حوزه پزشکی  مواجه شدیم ،خاطر نشان کرد: دوران دفاع مقدس نقطه عطف پر افتخار برای مردم ایران و جامعه پزشکی بودکه با تلاش جهادگران سلامت موفق شدیم با موفقیت خدمات درمانی و حتی عمل جراحی در جبهه ها انجام دهیم.

این مقام مسئول ضمن اشاره به دوران پر خطیر کرونا گفت: پزشکان ،کادر درمان و‌جهاد گران سلامت در دوران کرونا با عشق و ایثار به مردم خدمت کردند و برگ زرینی دیگر به افتخارات ایران زمین اضافه کردند. 

مجذوبی با بیان جامعه پزشکی نقش محوری ومهم پیشگیری، مراقبت از مردم دارد، اظهار کرد: در حوز آموزش هم جامعه پزشکی  نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی و جانشین پروری دارند.

‌وی افزود: حوزه تحقیقات و فناوری اگر پزشکان اقدامی انجام ندهند از پیشرفت و توسعه عقب خواهیم ماند،که خوشبختانه در بخش اختراعات و افتخارات زیادی ثبت شده است. 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیش از هزار و پانصد نفر پزشک متخصص و عمومی در غالب ۱۵ بیمارستان و ۱۵۰ درمانگاه  خدمات مستمر ارایه می‌کنند ، خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱بیش از چهار میلیون و پانصد هزار خدمات ارائه شده است که که میزان بالغ بر سه هزار خدمت در بخش دولتی و مابقی در خصوصی صورت گرفته است.

 

مجذوبی ضمن اشاره به صد و سی هزار عمل جراحی درسال  ۱۴۰۱ در بخش عمومی، گفت: بالغ بر صد هزار عمل جراحی هم در بخش خصوصی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه اساتید حوزه درمان در ۱۱دانشکده به صورت مستمر به آموزش دانشجویان می پردازند، یاد آور شد:خوشبختانه در حوزه تحقیقات و فناوری بعد از حدود ۹ماه موفق به مجوز پارک علم و فناوری  شدیم.

وی ضمن اشاره به ارتباطات بین الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان با سایر دانشگاه های دنیا،گفت: در این زمینه d8را افتتاح کرده و تصمیم به گسترش ارتباطات  داشته، در حال انعقاد قرداد با  دانشگاه های عراق را داریم.

این‌‌مقام مسئول اظهار کرد: دراین راستا  برای نخستین بار بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان در هفته دولت سال جاری  افتتاح خواهد شد.

مجذوب ضمن اشاره به تکمیل بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان، تصریح‌ کرد: افتتاح این بخش باعث کاهش هزینه و زمان  بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد، همچنین طرح های آماده بهره برداری هفته دولت در شهرستان همدان را شامل احداث و تجهیز بیمارستان ۲۷۲ تخت خوابی اکباتان، رادیو تراپی مرکز جامع سرطان بعثت، ۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری در منطقه اعتمادیه و نواب و پایگاه سلامت روستایی امزاجرد خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها