|

شهردار همدان:

نگاه دانشگاهها به شهرداری ها آرمان گرایانه است

همایش سید مسعود حسینی برگزاری این همایش توسط مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان را مهم دانست و تصریح کرد: واقعیت این است به دلیل درگیری اجرایی بالایی که شهرداری ها دارند، مدیران شهری آنچنان که باید فراغت بال مناسبی برای ورود به حوزه اندیشه ای ندارند و لازم است در حوزه اندیشه‌ای، مناسبات علمی خوبی با مراکز علمی و دانشگاهی داشته باشیم.

 نگاه دانشگاهها به شهرداری ها آرمان گرایانه است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، همایش مدیریت شهری و دانشگاه اثر گذار با حضور ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر همدان ، شهردار و برخی از مدیران شهری و کارشناسان و شهرداری های استان در محل تالار قرآن همدان برگزار شد.

در این همایش سید مسعود حسینی برگزاری این همایش توسط مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان را مهم دانست و تصریح کرد: واقعیت این است به دلیل درگیری اجرایی بالایی که شهرداری ها دارند، مدیران شهری آنچنان که باید فراغت بال مناسبی برای ورود به حوزه اندیشه ای ندارند و لازم است در حوزه اندیشه‌ای، مناسبات علمی خوبی با مراکز علمی و دانشگاهی داشته باشیم.

وی با تاکید بر مسئله یابی توسط دانشگاهها افزود: شهرداری همدان از سالهای قبل اقدامات خوبی را در راستای سیاستگذاری ها و تصمیم‌گیری ها برای افزایش هماهنگی‌ها و کاهش هزینه‌ها بر مبنای رویکردهای علمی انجام داده است.

این مقام ارشد مدیریت شهری خواستار تقویت مناسبات علمی بین شهرداری همدان و دانشگاه ها شد و عنوان کرد: خوشبختانه در موضوعات مختلف عمرانی ، ترافیکی، خدماتی و فرهنگی و چشم انداز بیست ساله شهر همدان اقدامات خوبی توسط دانشگاه بوعلی سینا انجام شده و تلاش داریم از علم دانشمندان سطح شهر و سایر مراکز علمی بهره بگیریم که قطعا منشأ خیر برای شهر و شهروندان خواهد بود.

حسینی در ادامه بر تغییر نگرش نسبت به شهرداری‌ها در سطح کلان تاکید و اظهار داشت : متاسفانه جایگاه شهرداری ها در برنامه هفتم توسعه تضعیف شده است و متولی خاصی ندارد در حالی که می‌توان از توان و ظرفیت شهرداری ها برای افزایش رضایتمندی و اعتماد آفرینی بهره گرفت.

شهردار همدان افزود: دانشگاهها باید با چالش ها، مشکلات و گره‌های موجود در شهرداری ها آشنا شوند در غیر اینصورت نتیجه مناسب حاصل نخواهد شد.

حسینی به نوع تصمیم‌گیری در شهرداری‌ها اشاره و تصریح کرد: نوع تصمیم گیری حاکم بر شهرداری ها بین خردگرایی محدود و آنارشیسم سازمان یافته است و این موضوع موجب ایجاد مشکلات مختلف و ناهماهنگی در مدیریت شهری شده است.

وی با بیان اینکه نوع نگاه دانشگاهها به شهرداری ها آرمان گرایانه است گفت: دانشگاهها و مراکز علمی باید با واقعیت‌ها و مشکلات شهرداری‌ها به ویژه مباحث مالی و ایجاد درآمدهای پایدار آشنا شوند و آن را مورد توجه قرار دهند. ‌

سید مسعود حسینی خواستار توجه هر چه بیشتر به تعامل مدیریت شهری و دانشگاهها شد و افزود: حاکمیت علمی موجب پرهیز از سلیقه گرایی مدیران می‌شود و باید این نگاه تقویت شود.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها