|

شهردار همدان:

استفاده غیر مجاز از پیاده روها برای کسب یا سکنی ممنوع است

شهردار همدان گفت: سد معبر یکی از مهمترین معضلات است که علاوه بر اخلال در نظم شهری و ایجاد ترافیک و مشکلات تردد، موجب آشفتگی و ناهنجاری سیما و منظر شهری می گردد.

 استفاده غیر مجاز از پیاده روها برای کسب یا سکنی ممنوع است

به گزارش شرق ، سید مسعود حسینی با تاکید بر رفع سد معبر در مکان‌های عمومی از سوی شهرداری همدان عنوان کرد:

سد معبر یکی از مهمترین معضلات است که علاوه بر اخلال در نظم شهری و ایجاد ترافیک و مشکلات تردد، موجب آشفتگی و ناهنجاری سیما و منظر شهری می گردد.

وی رفع سد معبر را یکی از خواسته‌های بر حق مردم برشمرد و تصریح کرد: مطابق تبصره ۱ بند۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها سد معابرعمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آنها برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور بوسیله مامورین خود راسا اقدام نماید.

این مقام ارشد مدیریت شهری افزود: در راستای اجرای این قانون و حسب شکایات مردمی ،کلیه کسبه بازارچه سر گذر مکلف می باشند ظرف ده روز آینده از مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۱الی ۱۴۰۲/۰۸/۳۰نسبت به جمع آوری کلیه وسایل موجود و بازگشایی کامل معابر عمومی اقدام نمایند.

 

سید مسعود حسینی با بیان اینکه رفع سد معبر و برخورد با خاطیان از وظایف شهرداری‌ها و مجامع امور صنفی است تصریح کرد: در صورت عدم همکاری کسبه اتحادیه میوه و تره بار ، اتاق اصناف،شهرداری و سایر مراجع ذی صلاح ،مطابق قانون جهت حفظ حقوق شهروندان راسا نسبت به جمع آوری و رفع انسداد معابر اقدام می نمایند و 

این دو مجموعه با همکاری و هماهنگی هم در این زمینه اقدام می کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها