|

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:

مهم ترین عامل موفقیت یک طرح و ایده فرهنگی عجین شدن با اقتصاد و درآمد فعال فرهنگی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزاری کلاس و دوره های آموزش کسب و کارهای فرهنگی برای رسیدن به درآمد را کلید گمشده فعالیت های فرهنگی دانست و گفت: مهم ترین عامل موفقیت یک طرح و ایده فرهنگی عجین شدن با اقتصاد و درآمد فعال فرهنگی است.

مهم ترین عامل موفقیت یک طرح و ایده فرهنگی عجین شدن با اقتصاد و درآمد فعال فرهنگی است

 به گزارش شرق، مسعود ویژه اظهارکرد: مهم ترین عامل موفقیت یک طرح و ایده فرهنگی عجین شدن با اقتصاد و درآمد فعال فرهنگی است و این امر محقق نمی‌شود مگر با کسی آموزش و شناسایی معایب و مزایای طرح فرهنگی ارائه شده. 

 

مسعود ویژه در ادامه به برگزاری دوره آموزشی "طراحی یک کسب و کارفرهنگی درآمد زا" اشاره کرد و گفت: این دوره آموزش دو روزه با همکاری مدرسه نوآوری نبات و مشارکت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد و هدف ما از این برگزاری آشنایی و توانمندسازی فعالان فرهنگی و هنری با مباحث اقتصادی در حوزه های فرهنگ و هنر است که با روش های نوآورانه و خلاق علاوه بر انتقال ارزش ها و مفاهیم فرهنگی ایجاد درآمد کند.

 

ویژه در ادامه زمان و کیفیت دوره پرداخت و گفت: این دوره دو روزه، بهمن ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد، فعالان فرهنگی و هنری استان گرد هم آمدند و از تجربیات مهندس مجتبی سادات به عنوان مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری نبات که در عرصه تولید محصولات فرهنگی و هنری مرتبط با زیست بوم کودک و خانواده فعال هستند استفاده کردند. همچنین دکتر محمد مجید شهبازی پور به عنوان دبیر قرارگاه نوآوری فرهنگی و نشاط اجتماعی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، پیشینه ای از طرح مساله نوآوری و خلاقیت در ساختارها و نظام فرهنگی و اجتماعی کشور و همچنین ظرفیت های شورای فرهنگ عمومی را در زمینه ترویج و توسعه صنایع فرهنگی و خلاق را تشریح کرد. 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مزایای دوره کسب و کار فرهنگی درآمدزا اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره موجب شد علاوه بر آشنایی شرکت کنندگان با مزایای ایجاد کسب و کارهای فرهنگی، شبکه ای از فعالان و علاقه مندان حوزه صنایع فرهنگی در استان شناسایی شده و محور برنامه ریزی های بعدی از طریق این شبکه ایجاد شده و اتصال آن به شبکه کشوری دنبال شود . 

 در این دوره نه بخش مدل کسب و کار و یازده بخش چرخه بازار پردازی توسط اساتید ارائه و مرور شد و شرکت کنندگان ایده ها و سوالات خود را در زمینه ابعاد حوزه اقتصاد فرهنگ مطرح کردند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها