|

هدیه ارزشمند رییس جمهور شهید، امروز به دستان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد

عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد بیمارستان آموزشی، درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان اکباتان شد هدیه ارزشمند رییس جمهور شهید، امروز به دستان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

هدیه ارزشمند رییس جمهور شهید، امروز به دستان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد

به گزارش شرق، بهرام عین‌اللهی با همراهی دکتر رحیمی معاون توسعه وزارت بهداشت در سفر یک روزه خود به استان همدان، بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان اکباتان را که یادگار ارزشمند رییس جمهور شهید و دولت سیزدهم به حوزه سلامت استان است افتتاح می‌کند.

این بیمارستان در زیربنای ۲۸ هزار متر مربع با ۹ طبقه و ۲۷۲ تخت، انواع خدمات تخصصی و فوق تخصصی را به کودکان ارائه می‌کند. در دور اول سفر استانی شهید آیت الله رئیسی به استان همدان طی مردادماه سال ۱۴۰۱، بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه سلامت استان پیش‌بینی شده بود.

با تأمین اعتبار در سفر ریاست جمهوری به استان، خونی تازه در رگ های این پروژه که بیش از ۱۴ سال از کلنگ زنی آن می گذشت جاری شد. با تزریق بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار، در مدت دو سال پروژه بیمارستان اکباتان به پایان رسید و در دی ماه سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری شد تا از دولت سیزدهم برای استان همدان یک هدیه ارزشمند به یادگار بماند.

بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی کودکان اکباتان به بهره برداری رسید مرکز آموزشی و درمانی اکباتان در دو ساختمان اصلی ۹ طبقه و ساختمان جنبی سه طبقه احداث شده است. این پروژه حدود ۱۴ سال به دلیل نبود اعتبار عمرانی ناتمام باقی مانده بود که از محل اعتبارات سفر رییس جمهور شهید به استان تامین اعتبار شد .

این بیمارستان دارای دو ساختمان بوده که یک ساختمان برای پذیرش و کارهای اداری و ساختمان مجاور آن برای درمان و بستری طراحی شده است. این مرکز دارای ۷ اتاق عمل و ۴ بخش ویژه، زنان، ان.آی.سی.یو، سی.سی.یو و پی آی سی یو می باشد.

هر طبقه این بیمارستان دارای ۵۰ تخت بیمارستانی است و هر بخش دارای دو اتاق چهار تخته، اتاق‌های دو تخته و یک تخته است.

استاندار همدان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین استان در این برنامه از وزیر بهداشت و معاون توسعه این وزارتخانه استقبال کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها