|

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان:

هدف گذاری ساخت ۷۶ کیلومتر راه روستایی در استان همدان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از هدف گذاری ساخت ۷۶ کیلومتر راه روستایی در سال جاری خبر داد

هدف گذاری ساخت ۷۶ کیلومتر راه روستایی در استان همدان

به گزارش شرق، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت: در سال گذشته ۴۲ کیلومتر راه روستایی با استفاده از ظرفیت اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان، خیرین راهساز و بسیج سازندگی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ساخته و در حال بهره برداری می باشند.

آهکی تصریح کرد: امسال ساخت ۲۰ کیلومتر راه روستایی توسط این اداره کل و ۵۶ کیلومتر با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که در مجموع ۷۶ کیلومتر می باشد در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز این مهم امسال محقق و به بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: هم اکنون اجرای عملیات زیرسازی و روسازی راههای روستایی: قباق تپه-ایده لو، کهنه حصار-باشقورتران-قزان قره،آق تپه-همدان، انجلاس-همدان،قباق قلی-ینگجه،احمدآباد،عشوند-برجک،وراینه-قشلاق، انجیر باغی-دولی و... با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال ساخت می باشد.

آهکی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته شده است،گفت: استان همدان با ۹۸ درصد برخورداری از راههای روستایی آسفالته رتبه دوم کشور را دارا می باشد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان در پایان یادآور شد: در همدان ۳ هزار و ۳۶۳ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۲ هزار و ۸۰۶ کیلومتر آن آسفالته،۲۴۸ کیلومتر آن شنی و ۳۱۲ کیلومتر آن نیز خاکی می باشد.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها