|

حضور پای صندوق‌‌های رأی‌ مساوی است با ارتقای امنیت ملی

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی همدان گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به ارتقای امنیت ملی می‌انجامد.

حضور پای صندوق‌‌های رأی‌ مساوی است با ارتقای امنیت ملی
به گزارش شرق، حجت‌الاسلام‌ جلال سبحانی اظهار کرد: یکی از افتخارات و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، اجرای انتخابات از روزهای آغازین پیروزی انقلاب بوده است.
وی ادامه داد: کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که امام خمینی(ره) نظام را به همه.پرسی گذاشتند و با وجود اینکه بسیاری از سیاسیون اصرار داشتند که اصل نظام به همه‌پرسی نیاز ندارد اما ایشان این پیشنهاد را نپذیرفتند.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه در همه‌پرسی قریب به ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند، خاطرنشان کرد: در سال‌های پس از آن نیز به طور میانگین هر ساله یک انتخابات در کشور برگزار شده و مردم نیز در آن شرکت کرده‌اند.
وی بیان کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش‌ رو بعد بسیار مهم آن است که می‌تواند آثار مهم داخلی و بین‌المللی را برای کشور به همراه داشته باشد.سبحانی اضافه کرد: حضور گسترده مردم می‌تواند به انسجام و وحدت ملی و حل مشکلات داخلی کمک کند و به گونه‌ای قدرت نمایی در برابر دشمنان در سطح جهانی باشد و به ارتقای امنیت ملی بیانجامد.
وی ادامه داد: پشت دوستداران انقلاب اسلامی در جهان با حضور گسترده مردم در انتخابات به نظام محکم می‌شود و نسبت به تحقق اهداف جهانی انقلاب نیز امیدوارتر می‌شوند.‌
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی همدان با تاکید بر اینکه این دوره از انتخابات بسیار مهم است، گفت: با توجه به شرایط جهانی حاکم مانند مقاومت اسلامی و فلسطین، درگیری جبهه مقاومت با اسرائیل و تزلزل رژیم صهیونیستی حضور گسترده مردم معادلات را به نفع جبهه انقلاب تنظیم خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در هر جامعه، نخبگان در تحولات اجتماعی نقش مهمی را ایفا می‌کنند و در جامعه ما نیز نخبگان و افراد مورد توجه مردم گفتار و رفتارشان در انتخاب راه و رفتار افراد تعیین‌کننده است.
سبحانی با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته همواره افراد نخبه دانشگاهی در تحولات اجتماعی تاثیرگذار بوده‌اند، گفت: نخبگان دانشگاهی به عنوان قشر تحصیلکرده که مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را بهتر از دیگران درک می‌کنند همواره مرجع فکری تعداد زیادی از مردم بوده‌اند.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها