|

شهردار همدان خبر داد :

۸۰ کیلومتر تونل فیبر نوری توسط شهرداری همدان احداث شد

اتصال ۳۵ نقطه از ساختمان های اداری شهرداری همدان و دوربین های سطح شهر به فیبر نوری پروژه سرمایه گذاری فیبر نوری شهرداری همدان به طول ۸۵ کیلومتر که از سال ۱۴۰۱ توسط بخش خصوصی آغاز شد دارای پیشرفت ۹۵ درصدی بوده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان فصل پاییز ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

  ۸۰ کیلومتر تونل فیبر نوری توسط شهرداری همدان احداث شد

به گزارش شرق، اتصال ۳۵ نقطه از ساختمان های اداری شهرداری همدان و دوربین های سطح شهر به فیبر نوری پروژه سرمایه گذاری فیبر نوری شهرداری همدان به طول ۸۵ کیلومتر که از سال ۱۴۰۱ توسط بخش خصوصی آغاز شد دارای پیشرفت ۹۵ درصدی بوده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان فصل پاییز ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

سید مسعود حسینی اظهار نمود : با اجرای این پروژه ضمن بهره برداری مشترکان خانگی و کسب و کارهای شهر همدان از اینترنت پرسرعت ، تعداد ۸۵ نقطه از ساختمان های اداری شهرداری همدان و دوربین های سطح شهر نیز به فیبر نوری متصل خواهند شد.

وی به مراحل اجرای این پروژه شامل حفاری ، لوله گذاری و اکتیو کابل نوری اشاره کرد و تصریح نمود اجرای ترمیم آسفالت و حفاری های انجام شده نیز در معابر سطح شهر بلافاصله بعد از اتمام لوله گذاری ، توسط پیمانکار مربوطه و با نظارت شهرداری همدان صورت می گیرد.

شهردار همدان در پایان افزود : ظرفیت ایجاد شده به صورت تونل فیبرنوری مشترک به همراه کابل فیبرنوری موجود در آن قابلیت واگذاری براساس مصوبات صادره توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور را به دیگر متقاضیان میسر میسازد ، ضمن اینکه ماحصل قرارداد منعقد شده علاوه بر مرتفع سازی نیاز مدیریت شهری در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و نیز ایجاد حدود ٤٠٠ نقطه اتصال پرظرفیت در جهت افزایش ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ثابت به نوعی بستر درآمدی پایدار به صورت درصدی از درآمد ناخالص را برای شهرداری متصور می نماید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها