|

نخستین دوره آموزشی امداد هوایی در استان همدان برگزار شد

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان گفت: با همکاری مدرسین مجرب موفق شدیم دوره آموزشی امداد هوایی را در سه روز به‌صورت تئوری و عملی برگزار کنیم.

نخستین دوره آموزشی امداد هوایی در استان همدان برگزار شد

به گزارش شرق به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان همدان، کیان پاشایی معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان گفت: با همکاری مدرسین مجرب موفق شدیم دوره آموزشی امداد هوایی را در سه روز به‌صورت تئوری و عملی برگزار کنیم.

 

وی اضافه کرد: از ویژگی‌های بارز این دوره حضور نیروهای واکنش سریع، امداد کوهستان، اداره عملیات و آنست استان در پایگاه امداد هوایی و آموزش در کنار بالگرد به‌صورت کاملاً عملیاتی بوده است.

 

معاون امداد و نجات هلال‌احمر احمر استان همدان ادامه داد: در سومین روز آموزش، خلبانان و مهندس پرواز بالگرد، نکات ایمنی نزدیک شدن به بالگرد، راپل، حمل و انتقال صحیح مصدوم، جایگذاری صحیح مصدوم و همراه احتمالی با توجه به ظرفیت بالگرد، تجهیزات و امکانات امدادی، زندگی در شرایط سخت که مخصوص شرایط بحرانی و نحوه استفاده از تجهیزات کمکی نجات را برای کارکنان و نجاتگران حاضر تشریح کردند.

 

پاشایی خاطرنشان کرد: این دوره منحصر به فرد برای اولین بار در استان همدان و بلافاصله پس از برگزاری دوره کشوری اجرا شده است.

 

وی افزود: تعداد ۵۰ نفر از کارکنان و نجاتگران عملیاتی معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان در این دوره حاضر و از مطالب و نکات فنی و آموزشی امداد هوایی بهره‌مند شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها