|

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی کودکان زیر 7 سال

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت : در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بر اساس تصویب نامه هیات محترم وزیران، خدمات تشخیصی و درمانی کودکان زیر 7 سال رایگان شد.

رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی کودکان زیر 7 سال

به گزارش شرق، فریبرز نیاستی گفت : در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کلیه خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثناء داروی سرپایی) در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان می‌باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اهمیت سلامتی کودکان به ویژه در 7 سال اول زندگی اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌های انسان در ۷ سال اول زندگی او ایجاد می‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری،کنترل و درمان شوند، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها با صرف هزینه های بسیار بالا نخواهد شد لذا رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی یک سرمایه گذاری برای سلامت کشور و اقدامی شایسته در مدیریت اقتصاد سلامت کشور است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت : قوانین مربوطه در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران و همچنین در سیستم مدیریت اطلاعات بیمارستانی (HIS ) مراکز درمانی پیاده سازی شده است.

نیاستی افزود: سازمان بیمه سلامت مکلف است 100 درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و سرپایی فوریت های پزشکی (اورژانس) شامل معاینه (ویزیت) ، آزمایشگاه، تصویربرداری و توانبخشی و همچنین خدمات بستری و بستری فوریت های پزشکی (اورژانس) را در هنگام مراجعه کودکان زیر 7 سال به مراکز درمانی دولتی دانشگاهی پرداخت نماید.

فریبرز نیاستی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود : بر اساس آمارهای سامانه تحلیل اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، در حال حاضر 89 هزار و 426 کودک زیر 7 سال در استان همدان تحت پوشش بیمه سلامت می باشد که از این تعداد 20 هزار و 293 نفر کودکان زیر 2 سال و شیرخوار می باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها