|

دبیر کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی بانوی مبارزه و انقلابی خواهر دباغ:

برگزاری کنگره ملی بانوی مبارزه و انقلابی مرضیه حدیدچی ۲۸ آبان ماه/ مهلت ارسال مقالات به کنگره تا ۳۰ شهریورماه

برگزاری کنگره ملی بانوی مبارزه و انقلابی مرضیه حدیدچی ۲۸ آبان ماه/ مهلت ارسال مقالات به کنگره تا ۳۰ شهریورماه
به گزارش شرق ، 

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان درنشست خبری با اشاره به تسلیت شهادت اسماعیل هنیه اظهار کرد: در ارتباط با کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی و در زمینه الگوهایی که در رابطه با انقلاب اسلامی و نهضت جهانی حضرت امام ره برجسته هستند باید بتوانیم این الگوها را به نسل جدید بشناسانیم.

وی با اشاره به اینکه ما هم نباید غفلت کنیم باید به نسل های آینده بگوییم که این شخصیت ها چه برجستگی هایی داشتند، افزود: خواهر دباغ شخصیت برجسته ای بودند که وظایف خطیری را برعهده گرفتند لذا نیاز هست شخصیت ایشان تببین و برای شناختن نسل های انقلاب برنامه ریزی شود.

رضوان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری  در جلسه ای که مسئولان و ۸ هزار شهید وجود داشتند در خصوص برگزاری کنگره تصریح کرد: این تاکید ایشان مسئولیت را بر ما سنگین کرده و در این راستا برنامه ریزی شد با برگزاری یک‌کنگره ملی بتوانیم این وظیفه مهم را به انجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد:  هدف کلی همین است که الگوهایی مثل خواهر دباغ را برای جامعه تبیین و مطرح کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان با بیان اینکه بخش علمی کنگره ملی خواهر دباغ حائز اهمیت است و دانشگاه ها و مجموعه های علمی استان مسئولیت این بخش را برعهده دارند عنوان کرد: همایش در سه بخش مقالات،  جریان شناسی و مبارزات بانوان مبارز انجام می شود.

رضوان با اشاره به اینکه کمیته های مختلفی برای این کنگره برنامه ریزی شده که وظایف مختلف را برعهده دارند تصریح کرد: در این حوزه داشته های ما زیاد است اما مطرح کردن این داشته ها باید مورد توجه قرار گیرد. شخصیت خواهر دباغ یک شخصیت جامع  است که باید برنامه ریزی برای چگونگی شناساندن آن به نسل جدید برعهده رسانه های استان است.

وی با اشاره به اینکه موفق شدن کنگره منوط بر فعالیت رسانه ها در این زمینه است، گفت: باید نقش رسانه ها در کنگره خواهر دباغ پررنگ باشد تا این فضا بتواند به پربارتر شدن تبیین شخصیت خواهر دباغ منتهی شود.

رضوان در خصوص جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه بوعلی نیز افزود: دانشگاه از سال گذشته برای جذب دانشجویان خارجی پای کار آمده است و امسال نیز برآورد می شود یک هزار دانشجوی خارجی را  بتوانیم جذب کنیم. سال گذشته نیز  ۶۵۰ دانشجو از ۱۴ کشور جهان را توانستیم جذب کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان خاطرنشان کرد: اگر این دانشجویان طرح ها و پایان نامه هایی در ارتباط با این همایش داشته باشند دانشگاه در این زمینه حمایت خواهد کرد.

وی در خصوص محورهای کنگره اظهار کرد: محور اول کنگره شخصیت شناسی خواهر دباغ در زمینه فکری، اخلاقی، مدیریتی و خانوادگی است که به چه صورت عمل کرده است.

رضوان ادامه داد: در محور دوم جریان شناسی و مبارزات قبل انقلاب و بعد انقلاب بررسی می،شود و در محور سوم  جایگاه اجتماعی خواهر دباغ و الگوی مدیریتی او به عنوان زن مسلمان بررسی خواهد شد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینایافزود: اندیشه های خواهر دباغ و بانوان در ایران و جهان معاصر نیز در این گنگره حائز اهمیت است.

 

حسن قراباغی دبیر کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی بانوی مبارزه و انقلابی مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ) در دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: در کمیته علمی روز اصلی همایش و کنگره ۲۸ آبان ماه اعلام شده است.

وی در خصوص محورهای کنگره ملی خواهر دباغ افزود: در محورهای کنگره در سه بخش مقالات، پایان نامه و پژوهش های علمی ورود کردیم.

قراباغی  با بیان اینکه بخش پایان نامه در این کنگره پررنگ شده است بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در بخش پایان‌نامه ها ورود و همکاری لازم را داشته است و برای بخش پایان نامه ها طرح های پژوهشی در حال انجام است.

وی در خصوص محور دوم کنگره که شخصیت شناسی است خاطرنشان کرد:  این محور در کنگره گسترده تر خواهد بود و نقش خواهر دباغ در مبارزات انقلابی حائز اهمیت است.

قراباغی یادآور شد: در محور سوم کنگره که بانوان در ایران و جهان معاصر مورد توجه است، در الگوی سوم بررسی سیره فکری زن در انقلاب اهمیت دارد.

وی گفت: مهلت ارسال مقالات برای کنگره ۱۵ تیرماه الی ۳۰ شهریورماه است .

دبیر ستاد کنگره ملی با اشاره به اینکه از ۱۵ مهرماه الی ۳۰ مهرماه پکیج داوری مورد بررسی قرار می گیرد اظهار کرد: اعلام نتایج فراخوان هفته اول آبان ماه و برگزاری کنگره هفته چهارم آبان ماه خواهد بود.

قراباغی با بیان اینکه اولین فراخوان کنگره، نامه نگاری سازمان های مختلف و پوستر ارسال شده است افزود: هفته چهارم شهریورماه دومین فراخوان ارسال پوستر  و آخرین فراخوان ۴۵ روز قبل از همایش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طراحی محیطی و چاپ سربرگ مجموعه مقالات کنگره نیز در شهریورماه نهایی خواهد شد، ادامه داد: در سه برنامه اصلی همایش یعنی تعیین کمیته داوران، ورود به عرصه تبلیغات رسانه ای با پخش تیزر و تبلیغات ملی  و فراهم کردن مقدمات برگزاری همایش است که در زمان مقرر انجام می شود.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها