|

انعقاد تفاهمنامه سرمایه‌گذاری ۸۰ هکتاری در شهر همدان

تفاهمنامه سرمایه‌گذاری ساخت مجموعه گردشگری و مسکونی ۸۰ هکتاری در شهر همدان با سرمایه‌گذاری کشور ترکیه منعقد شد.

انعقاد تفاهمنامه سرمایه‌گذاری ۸۰ هکتاری در شهر همدان

به گزارش شرق، تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری مجموعه گردشگری و مسکونی ۸۰ هکتاری شهر همدان به ارزش ۷۰ میلیون دلار با حضور علیرضا قاسمی فرزاد؛ استاندار همدان، سید مسعود حسینی؛ شهردار همدان و سرمایه‌گذار ترکیه‌ای صورت گرفت و این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و ساخت مجموعه گردشگری و شهرک مسکونی و فضای سبز بین شهرداری همدان و شرکت "ام کاتلی" ترکیه امضا شد.

 

 استاندار همدان با اشاره به مالکیت شهرداری در این املاک گفت: برای این کار انگیزه‌های زیادی بود و سرمایه‌گذاری در شهرمان همواره باعث افتخار است و رهبر معظم انقلاب و دولت نیز به روابط تجاری با همسایگان تاکید دارند.

 

علیرضا قاسمی فرزاد با تاکید به اینکه این مژده را به دوستان سرمایه‌گذار می‌دهیم که در اسرع وقت تفاهم‌نامه به قرارداد تبدیل شود افزود: روابط دیرینه‌ و اشتراکات فرهنگی و دینی زیادی بین ایران و ترکیه وجود دارد و پیگیر هستیم در اسرع وقت تفاهم‌نامه به قراداد تبدیل شود تا انگیزه مدیران برای جذب سرمایه‌گذار بالا باشد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه زمین، آورده شهرداری در این پروژه است و این سازمان باید تلاش کند پروژه محقق و عدالت در پرداخت سهم و حقوق طرفین لحاظ شود گفت: عدم واگذاری پروژه تا اتمام کامل مورد تاکید است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: ما به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که نگاه دولت چهاردهم به سرمایه‌گذاری مثبت است و این تفاهم‌نامه جذابیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی دارد که تمام موانع آن رفع شده و امیدوادیم به هنگام امضای قرارداد سفیر ترکیه هم حضور داشته باشند.

وی ثبت جهانی هگمتانه هم گریزی زد و گفت: ثبت جهانی هگمتانه با قدمت ۳۵۰۰ ساله بیانگر وجود ظرفیت‌های خوب همدان است و امیدواریم با ارائه طرح خوب یک شهر جدید با استانداردهای بالا ایجاد شود. 

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: از پیگیری‌ها و تلاش‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان برای تحقق پروژه سرمایه‌گذاری قدردانی می‌کنم. 

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های همدان در حوزه منابع انسانی و مصالح ساختمانی و مهندسی در این پروژه تصریح‌ کرد: از پیگیری‌ها و تلاش‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان برای این پروژه سرمایه‌گذاری قدردانی می‌کنم و امیدواریم این شرکت توانمندی‌ها و هنر خود را به نحو مطلوب به نمایش بگذارد. 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز این پروژه را اتفاق خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه حمایت‌ها و وحدت استاندار، مدیریت شهری و سایر دستگاه‌ها حول این موضوع شکل گرفت تا موانع سرمایه‌گذاری در پروژه رفع شود و جای تقدیر دارد.

محمود مسگریان از همت شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان سخن گفت و افزود: موضوع مهم و زیرساختی در ایجاد موانع مربوط به الحاق زمین به محدوده بود که با تلاش استاندار و مسئولان به نتیجه رسید.

وی عنوان کرد: این پروژه آثار خوبی در حوزه اشتغالزایی، رشد مسکن، ایجاد تحول و انگیزه بخشی و تحرک خواهد داشت.

شهردار همدان نیز ضمن قدردانی از همراهی استاندار همدان در این پروژه اظهارکرد: موانعی از دوره‌های قبل در اجرای پروژه وجود داشت که جز با پیگیری‌های استاندار و سایر مسئولان میسر نمی‌شد.

سید مسعود حسینی تاثیر این پروژه سرمایه‌گذاری را ویژه دانست و افزود: در این پروژه قرار است ۸۰ هکتار به موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت مسکن با ضوابط خاص، فضای سبز و گردشگری اختصاص یابد که نویدبخش سرمایه‌گذاری در شهر همدان خواهد بود.

وی بیان کرد: در این پروژه اتفاقات مثبتی در حوزه اشتغالزایی، ارائه خدمات بهینه به شهر و شهروندان، بهره‌گیری از فناوریهای روز و افزایش سرانه‌ها رخ خواهد داد. 

شهردار همدان با اشاره به عواید شرکت از این پروژه سرمایه‌گذاری گفت: سرمایه‌گذار قول داده ۷۰ میلیون دلار از همدان خارج نشود، مگر در قالب صادرات محصولات و ظرفیت‌های شهر همدان باشد.

این مقام ارشد مدیریت شهری به طراحی پروژه فضای سبز در این پروژه اشاره کرد و گفت: قرار است در این پروژه، پارک فرامنطقه‌ای به مساحت ۴۰ هکتار طراحی شود که به ارزش منطقه خواهد افزود.

شهردار همدان به تشریح سایر موضوعات این تفاهم‌نامه پرداخت و گفت: قرار است سرمایه گذار در حوزه ساخت مسکن اقدام ملی ، خرید هواپیما ، گردشگری ورود کند.

وی مدت تفاهم‌نامه برای انجام کارهای مربوط به قرارداد را دو ماه دانست و تصریح کرد: شهرداری همدان به عنوان طرف اول قرار است، در این دو ماه امور مربوط به تحویل زمین برای انجام کارهای مطالعاتی، نقشه‌برداری، فرآیندهای مربوط به کمیسیون ماده پنج برای تعیین کاربری، محاسبات عوارض، امور هماهنگی و اخذ مجوزها را انجام دهد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز با بیان اینکه این پروژه چندسالی در همدان دچار کشمکش شده بود اظهار کرد: پروژه به شکل ناامیدانه به دلیل فراز و فرودها در حال خروج از همدان بود که با پیگیری و‌ همت مسئولان به همدان برگشت. 

سید مجتبی حسینی عنوان کرد: همه مجموعه‌ها به ویژه شورای شهر و شهرداری همدان پای کار آمدند و مشکلات احصا و حل شد و به تدوین و انعقاد تفاهم‌نامه رسید.

 وی اظهار امیدواری که با پیگیری‌ها و تسریع در امور، تا دو ماه آینده مقدمات عقد قرارداد آماده، امضا و پروژه آغاز شود. 

 رئیس کمیسیون مالی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز به بلاتکلیفی این پروژه اشاره کرد و گفت: طولانی شدن پروژه موجب ایجاد بدبینی در حوزه سرمایه‌گذاری در شهر همدان شده بود.

حمید بادامی نجات نتیجه این پروژه را حاصل پیگیری‌های استاندار، شورای شهر و شهرداری همدان دانست و تصریح کرد: این پروژه در منطقه شمالی همدان به حفظ و توسعه باغات و این نقطه از شهر کمک خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها