|

استاندار همدان تأکید کرد:

همدان آماده همکاری اقتصادی با بازرگانان و تجار بلاروس

سفیر بلاروس گفت: فعالیتهای اقتصادی، آمادگی خود را برای ترقیب فعالان اقتصادی، تجاری و گردشگری کشور متبوعش به ارتباط با فعالان اتاق بازرگانی استان همدان اعلام کرد. معاون‌ هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، مشاور ارشد سفارت بلاروس در تهران، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی استان نیز در این دیدار حضور داشتند.

همدان آماده همکاری اقتصادی با بازرگانان و تجار بلاروس

 به گزارش شرق،  علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در دیدار با سفیر جمهوری بلاروس در ایران، گفت:همانطور که ارتباط سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس به خوبی برقرار است، باید فعالین اقتصادی و تجاری دو کشور نیز با هم ارتباط بیشتری داشته باشند.

همدان شهری کهن با بیش از ۳هزار و ۵۰۰ سال قدمت تاریخی و شهرنشینی است که گواه این موضوع ثبت محوطه تاریخی #هگمتانه در فهرست آثار جهانی یونسکو در هفته گذشته است.

هگمتانه فقط یک اثر از حدود یک‌هزار و ۹۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری همدان بوده و غار شگفت‌انگیز علیصدر که بزرگترین غار آبی جهان است نیز از آثار طبیعی بی‌نظیر در دنیاست.

همچنین استان همدان با وجود دو شهر جهانی مبل و منبت ملایر و سفال لالجین می‌تواند یکی از استانهای مدنظر فعالان اقتصادی بلاروس باشد.

استان همدان مقصد گردشگری خوبی برای گردشگران سرتاسر جهان به ویژه شهروندان بلاروس است.

گفتنی است  قاسمی‌فرزاد در این دیدار؛ آمادگی استان برای همکاری با یکی از مناطق جمهوری بلاروس را به سفیر این کشور اعلام کرد.

سفیر بلاروس نیز ضمن قدردانی از استاندار همدان برای میزبانی و نگاه مثبت وی در حمایت از فعالان اقتصادی، بر پیگیری ایجاد ارتباط بیش‌از پیش میان بازرگانان و تجار بلاروس با اتاق بازرگانی استان همدان تأکید کرد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها