|

شهردار همدان در دیدار با سفیر بلاروس:

ظرفیت همدان برای سرمایه گذاری و گردشگری در غرب کشور بی نظیر است

شهردار همدان در دیدار با سفیر بلاروس و هیئت همراه و رییس و اعضای اتاق بازرگانی ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و سرمایه گذاری همدان و‌ کشور بلاروس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ظرفیت همدان برای سرمایه گذاری و گردشگری در غرب کشور بی نظیر است

به گزارش شرق ، در این دیدار شهردار همدان با تشکر از  حضور سفیر بلاروس در همدان عنوان کرد: همدان یکی از تمدن‌های بزرگ تاریخی به عنوان پایتخت تمدن و ایران شناخته می شود و در جهان به شهر وجود دارد که زندگی هنوز در آن جاری و ساری است.

 سید مسعود حسینی با بیان اینکه بین همدان و تمدن شرقی به ویژه بلاروس دارای اصالت فرهنگی مشترکی دارند افزود: شهر همدان دارای هزاران میراث فرهنگی و تاریخی است و خوشبختانه هفته قبل ثبت جهانی هگمتانه اتفاق افتاد که همدان را به جهانیان شناساند. 

 وی با تاکید بر سیاستگذاری در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری در شهر همدان افزود:  صنعت گردشگری همدان و  بلاروس، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، خواهر خواندگی، مباحث فرهنگی،تجاری، ورزشی، برگزاری نمایشگاه های مختلف از جمله زمینه های مهم همکاری هستند.

 شهردار همدان با بیان اینکه در قریب ۱۵ سال از  خرید املاک در کشور بلاروس می گذرد گفت: کشور بلاروس در حوزه فناوری اطلاعات ، ماشین آلات ، الکترونیک، پیشرفتهای خوبی کرده است که می‌توان از آن بهره گرفت. 

 این مقام ارشد مدیریت شهری به بهره‌گیری از ظرفیت ماشین آلات در توسعه حمل و نقل عمومی اشاره و تصریح کرد: انشالله این جلسات منجر به انعقاد تفاهم‌نامه های همکاری شود. 

 سید مسعود حسینی افزود: انتظار داریم ظرفیت‌های همدان به عنوان مقصد گردشگری از جمله ثبت جهانی هگمتانه و علیصدر معرفی شود و انشالله با فعال شدن ظرفیت فرودگاه برای پرواز مستقیم قراردادهای گردشگری  منعقد شود.

در ادامه سفیر بلاروس در ایران با اظهار خرسندی در خصوص حضور در همدان گفت: روابط سیاسی و همکاریهای اقتصادی و تجاری خوبی بین بلاروس و ایران وجود دارد و این ظرفیت‌ها را در اتاق بازرگانی همدان بررسی کردیم. 

دمیتری کالستوف افزود: بلاروس در زمینه صادرات ماشین آلات ،حمل و نقل عمومی ، محصولات کشاورزی و پزشکی ، داروسازی و گردشگری حرف برای گفتن دارد و آمادگی داریم در این زمینه همکاری کنیم. 

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های همدان در زمینه های مختلف بالاست عنوان کرد: حوزه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش و گردشگری زمینه های خوبی برای همکاری بین بلاروس و همدان هستند و حتما موضوع حضور در تئاتر کودک و نوجوان که در همدان برگزار می‌شود را با مسئولان فرهنگی بلاروس در میان می گذارم.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها