|

رتبه دوم کشوری اداره کل منابع طبیعی استان همدان در زمینه سرعت پاسخگویی به استعلامات پنجره واحد

هفتمین جلسه کارگروه راهبری سامانه پنجره واحد زمین استان همدان برگزار شد.

رتبه دوم کشوری اداره کل منابع طبیعی استان همدان در زمینه سرعت پاسخگویی به استعلامات پنجره واحد
به گزارش شرق , مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین این استان، گفت: وضعیت استان همدان  در رابطه با میانگین پاسخگویی به استعلامات در این پنجره وضعیت خوبی بوده و منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در سطح کشور رتبه دوم سطح کشور در زمینه پایین‌ترین زمان پاسخگویی به استعلامات در پنجره واحد زمین بوده است.
 
اسفندیار خزائی با اشاره به دستگاه‌های برتر استان همدان در پنجره واحد زمین  افزود: فرودگاه و شرکت آبفا از جمله دستگاه‌های برتر استان همدان در ارزیابی‌ها در بحث درگاه استعلامات و منابع طبیعی در بحث درگاه پایش بوده‌اند.
 
وی با تاکید بر برگزاری مستمر و ماهیانه جلسات پنجره واحد زمین تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از سرویس و خدمات لازم از جمله پروانه تأسیس شهرک‌های صنعتی، پروانه تأمین نوع اراضی، استقرار واحدهای صنعتی، استعلام علائم راهداری، استعلام حریق فرودگاه، استعلام حریق راه‌آهن، استعلام حریم اوقاف، استعلام اصالت اجاره، استعلام حریم میراث، استعلام حریم خطوط نفتی، حریم تأسیسات نیرو برق و پالایشگاه نفتی، تأمین حدود اراضی روستایی استان همدان از طریق این سامانه پنجره واحد زمین در حال ارائه است.
خزائی خاطرنشان کرد: کاهش بار مراجعات حضوری، ارتقاء ضریب سلامت بالای کار، سرعت اجرای کار برای متقاضیان و کاهش انرژی و بهره‌وری بالا از مزایای راه‌اندازی این سامانه در آینده نزدیک خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: داشبوردهای مدیریتی مهم برای این سامانه تعریف شده که در آن عوامل نظارتی هم می‌توانند نظارت خود را به این پنجره واحد داشته باشند و در واقع این اقدام می‌تواند ضریب سلامت کار را ارتقاء داده و سرعت اجرای کار را برای متقاضیان افزایش دهد و مصرف انرژی و میزان مراجعات حضوری  کمتر شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها