|

فرماندار رزن:

مشارکت ۷۳ میلیاردی مردم و خیرین رزنی در پروژه‌های عمرانی

فرماندار رزن گفت: در ۳۰ ماه گذشته مردم و خیرین رزن در سطح شهر و روستا افزون بر ۷۳ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی انجام شده در شهرستان کمک و مشارکت داشته اند که این مشارکت مردم در سطح استان بی نظیر بوده است.

مشارکت ۷۳ میلیاردی مردم و خیرین رزنی در پروژه‌های عمرانی

به گزارش شرق، فرماندار رزن از مشارکت و کمک ۷۳ میلیارد تومانی مردم و خیرین این شهرستان در بحث پروژه های عمرانی انجام شده این شهرستان خبر داد.

علی اصغر غفاری آثار اظهار کرد: در ۳۰ ماه گذشته مردم و خیرین رزن در سطح شهر و روستا افزون بر ۷۳ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی انجام شده در شهرستان کمک و مشارکت داشته اند که این مشارکت مردم در سطح استان بی نظیر بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در هشت سال گذشته شهرستان رزن تنها دارای یک کارخانه بود که در همین رابطه در ۳۱ ماه گذشته ۲۱ کارخانه جدید و کارخانه توسعه‌ای در این شهرستان ایجاد شده است.

غفاری آثار بیان کرد: در شهرستان رزن دارای ۱۱ واحد راکد و تعطیل بودیم که در مدت کمتر از دو سال با پیگیری لازم و جهادی  از این تعداد واحد راکد تعداد هشت واحد دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشتند که با احیای این تعداد از واحدها برای ۲۰۴ نفر از جوانان منطقه اشتغال پایدار ایجاد شده است.

فرماندار رزن همچنین از اختصاص ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به این شهرستان در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال اعتبارات شهرستان حدود ۱۶۵میلیارد تومان بوده که در ۲۴ فصل، ۴۶ برنامه و ۱۸۰پروژه توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۳۰ ماه گذشته افزون بر ۱۰۹ میلیارد تومان در رابطه با بهسازی و آسفالت روستاهای سطح شهرستان هزینه شده است، خاطر نشان کرد: در سال جاری ۸۳ میلیارد تومان اعتبار برای طرح بهسازی روستاهای این شهرستان اختصاص داده شده که این میزان اعتبار شامل ۴۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و ۴۰ میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان به منظور بهسازی و آسفالت ۳۹ روستا پیش بینی شده است.

غفاری آثار همچنین با اشاره به اختصاص ۲۷ میلیارد تومان از اعتبارات امسال برای حوزه آب شرب شهرستان یادآور شد: از ابتدای امسال بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای حوزه صمت و کشاورزی تسهیلات پرداخت شده ‌ که اشتغال ۷۵ نفری را به دنبال داشته است‌.

‌فرماندار رزن با بیان اینکه سهمیه امسال اشتغال شهرستان رزن برای ثبت در سامانه رصد ۱۱۷۵ نفر تعیین شده است، گفت: از ابتدای امسال برای ۶۱۱ نفر شغل ایجاد شده که از این تعداد ۵۰ نفر فارغ‌التحصیلان بیکار بوده اند.

غفاری آثار افزود: تا به امروز ۵۲ درصد از سهمیه اشتغال شهرستان رزن در سامانه رصد محقق شده است که امسال هم شهرستان رزن مقام نخست استان را در ایجاد اشتغال کسب کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها