|

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد :

پرداخت ۲۳۰ میلیارد ریال برای هزینه های درمان بیماران خاص و صعب العلاج استان همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت : از ابتدای سالجاری بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال بابت هزینه درمان ۱۸ هزار و ۹۳۷ نفر از بیماران خاص، سخت درمان و مزمن این استان پرداخت شده است.

پرداخت ۲۳۰ میلیارد ریال برای هزینه های درمان بیماران خاص و صعب العلاج استان همدان

به گزارش شرق، فریبرز نیاستی در خصوص افزایش حمایت های بیمه سلامت از بیماران خاص و صعب العلاج اظهار داشت: در سال 1402 بیش از 235 میلیارد تومان بابت هزینه‌های درمانی 50 هزار و 449 بیمار خاص، صعب‌العلاج و مزمن استان همدان (بیماران نشاندار شده) پرداخت شده است.

همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 23 میلیارد تومان برای 18937 نفر از بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن استان همدان پرداخت شده است و همچنین در سال جاری در تکمیل بسته های تحت پوشش صندوق حمایت از بیماریهای خاص و صعب العلاج ، 7 قلم داروی موثر در درمان سرطان که پیش از این فاقد پوشش بیمه پایه درمانی بودند ؛ تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به پوشش بیمه ای هزینه های درمان ناباروری و نازایی توسط بیمه سلامت گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 10 میلیارد ریال برای 1169 زوج نابارور استان همدان پرداخت شده است.

نیاستی افزود: ۲۸ قلم آزمایش‌های تشخیصی ژنتیک، به پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت اضافه شد؛ این آزمایش‌ها مربوط به افرادی است که سقط جنین‌های مکرر داشته اند که این خدمت تا پیش از این بیمه نبود. بررسی وضعیت تخمدان برای سنجش سلامت تخمک گذاری بانوان تحت درمان ناباروری خدمتی بود که تا پیش از این تحت پوشش نبود و اکنون بیمه شده است، بررسی وضعیت اسپرم برای سنجش سلامت باروری در مردان نیز که تا پیش از این بیمه نبود هم اکنون بیمه شده است و تا ۹۰ درصد پوشش در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی در سایر مراکز اعم از خصوصی ، خیریه و عمومی غیردلولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و توسط بیمه سلامت پرداخت می گردد. آزمایش‌های غربالگری نیز اگر در تشخیص پزشک باشد و زوجین در سامانه‌های بیمه سلامت به عنوان زوج نابارور معرفی و ثبت شوند نیز با پوشش بیمه ارائه می‌شود.

 
 
 
 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها