|

جابجایی ۱۷ هزار مسافر با ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به مناطق مرزی از ابتدای طرح اربعین حسینی

۷۰۰ دستگاه اتوبوس به مناطق مرزی از ابتدای طرح اربعین حسینی تاکنون بیش از ۱۷ هزار زائر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان به مرز‌های مهران و خسروی اعزام شده اند.

جابجایی ۱۷ هزار مسافر با ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به مناطق مرزی از ابتدای طرح اربعین حسینی

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه این تعداد زائر با ۷۰۰ دستگاه اتوبوس جابجا شده اند، گفت: اوج بازگشت زائران اربعین حسینی از دیروز آغاز شده و در همین زمینه از همه ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان، بخش خصوصی، کارخانه ها، ادارات و دانشگاه‌ها برای تسریع در بازگشت زوار استفاده شده است. 

محمود خدایوندی افزود: تا ساعت ۲۴ دیشب بیش از ۱۵ میلیون تردد ثبت شده که این آمار در مقایسه با پارسال ۳ درصد افزایش داشته است. او تاکید کرد: ۳۵۵ دستگاه اتوبوس، ۷۰۰ دستگاه سواری و ۶۰۰ دستگاه مینی بوس در استان همدان فعال است.

سرپرست معاونت فنی و نظارت بر ساخت راههای روستایی استان همدان از تماس بیش از ۱۵۰۰ نفر با سامانه ۱۴۱ در طرح اربعین امسال خبر داد و گفت : مرکز مدیریت و اطلاعات راههای استان همدان ۲۶۰ خط تلفن با امکان پاسخگویی همزمان وجود دارد که زائران گرامی می توانند از تعداد ناوگان اعزامی به مرز،وضعیت ترافیکی و جوی راههای کشور مطلع شوند و بتوانند سفر خود را مدیریت نمایند.

حمید ملک نیا تصریح کرد: به‌منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی، سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به‌صورت شبانه‌روز ضمن اطلاع رسانی وضعیت مسیرهای مورد نظر، پاسخگوی زائران اربعین نیز می باشد.

️سرپرست معاونت فنی و نظارت بر ساخت راههای روستایی استان همدان در پایان گفت: مرکز مدیریت و اطلاعات راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از طریق ۲۱۱ سامانه نظارت تصویری،تردد شمار و کنترل سرعت، جاده های استان را پایش می‌کند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها