|

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان:

رویکرد فرهنگی و اجتماعی، اولویت مدیریت شهری قرار گیرد

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه کلانشهرها و مراکز استان‌ها با تراکم جمعیتی مواجه هستند، گفت: با توجه به مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیار در آنها باید در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، اولویت با رویکرد در این حوزه باشد.

 رویکرد فرهنگی و اجتماعی، اولویت مدیریت شهری قرار گیرد

به گزارش شرق، علی رضایی در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا با موضوع ایجاد زمین پینت‌بال و سازه کتاب در مناطق چهارگانه شهرداری اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری فرهنگ را زیربنا می‌دانند که خوشبختی و بدبختی جامعه به آن بستگی دارد و هرگونه تحول و اصلاح باید از فرهنگ آن جامعه آغاز شود.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری باید رویکرد از کالبدی و خدماتی به فرهنگی و اجتماعی تغییر پیدا کند، گفت: شخص شهردار در تغییر رویکرد حاکم بر شهرداری نقش اول را بر عهده دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: کلانشهرها و مراکز استان‌ها با تراکم جمعیتی مواجه هستند و با توجه به مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیار در آنها باید در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، اولویت با رویکرد در این حوزه باشد.

رضایی افزود: نقش مناطق و نواحی در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید تقویت شود تا بتوانند با محیط فرهنگی و اجتماعی خود تعامل اثرگذاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی در حوزه استحفاظی مناطق باید شناسایی و سازماندهی شده و به صورت برنامه‌ریزی شده و هدفمند در رفع مشکلات بکارگیری شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: درخواست داریم، شهردار با تقویت نیروی انسانی، مکانی و تجهیزات فرهنگی و اجتماعی مناطق، نقش آنها را در این حوزه پر رنگ‌تر کند.

رضایی با بیان اینکه باید عمده برنامه‌های اجرایی سازمان فرهنگی و اجتماعی، توسط مناطق و نواحی انجام شود، خاطرنشان کرد: تقویت نقش این سازمان در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت ضروری است.

وی یادآور شد: با اصلاح رویکرد در مدیریت شهری و اولویت قرار گرفتن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، منابع و امکانات و فرصت‌های بیشتری به حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص می‌یابد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: مبنا قرار دادن نگاه درآمد_هزینه در حوزه فرهنگی اجتماعی درست نیست.

رضایی با بیان اینکه به دلیل وجود نگاه درآمد هزینه‌ای متأسفانه در حوزه فرهنگی اجتماعی عقب هستیم، گفت: با توجه به این امر چالش‌های فراوانی در این حوزه دامن‌گیر جامعه است.

وی بیان کرد: ایجاد خزانه‌داری مرکزی در شهرداری ارتقا برخی حوزه‌ها از جمله حوزه فرهنگی اجتماعی بوده است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان افزود: در صورت اولویت قرار دادن حوزه فرهنگی اجتماعی در رویکرد شهرداری به منظور پیگیری و اجرای برنامه‌ها در این بخش، اعتبار لازم از خزانه تخصیص می‌یابد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها