|

آغاز عملیات لایروبی و آزاد سازی رودخانه های کبودراهنگ

مدیر عامل شرکت اب منطقه ای همدان گفت: لایروبی و آزاد سازی رودخانه های کبودراهنگ در حال انجام است.

آغاز عملیات لایروبی و آزاد سازی رودخانه های کبودراهنگ

 به گزارش شرق، رضا اخلاص مند با بیان اینکه لایروبی و آزاد سازی رودخانه های استان در دستور کار شرکت قرار دارد، گفت: عملیات اجرایی لایروبی و آزادسازی سراسری و موردی رودخانه ها در شهرستان کبودراهنگ در حال اجراست. 

وی افزود: عملیات اجرایی لایروبی و آزادسازی رودخانه های شهرستان کبودراهنگ از مرداد ماه آغاز شده و انتظار می رود تا پایان سال جاری به پایان برسد . 

اخلاص مند با بیان اینکه در سال جاری در مجموع 4500 متر از رودخانه های شهرستان کبودراهنگ، لایروبی و آزاد سازی خواهد شد، گفت: شرایط اقلیمی و هیدرولوژیکی شهرستان های کبودراهنگ، اسداباد و نهاوند از منظر خطر سیل، یکی از حساس ترین بخش های استان می باشد که در سنوات گذشته شاهد سیلاب های مخربی در این شهرستان ها بوده ایم. 

وی افزود: مدیریت سیلاب و بازگشایی مسیر رودخانه ها در این شهرستان نیز جز اولویت‌های اصلی شرکت آب منطقه ای می باشد.

 اخلاص مند تصریح کرد: در شهرستان کبودراهنگ بازه های متعددی جهت لایروبی شناسایی شده، لیکن با توجه به محدودیت اعتبارات، هر سال بخشی از بازه هایی که دارای بالاترین اولویت است، متناسب با اعتبارات موجود انتخاب و عملیات اجرایی مربوطه انجام می گردد.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر و طبق قراردهای پیمانکاری جاری این شرکت ، بازه های رودخانه‌ها در روستاهای خواجه کندی و کلب حصاری ، چالو ، پیربادام و خبر ارخی در برنامه لایروبی و آزادسازی قرار دارد، گفت: هزینه های اجرایی مربوطه به این پروژه ۱۴ میلیارد ریال براورد شده است.

 دکتر رضا اخلاص مند افزود: عملیات اجرایی رودخانه ها در بازه خواجه کندی و کلب حصاری به اتمام رسیده و در حال حاضر عملیات اجرایی در محدوده روستای چالو در حال اجراست. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان در پایان با بیان اینکه حفاظت و حراست از منابع طبیعی یک وظیفه فرا دستگاهی و همگانی می باشد، گفت: شماره تلفن 3151 اماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص حفر و بهره برداری از چاه های غیر مجاز، تخلفات چاه های مجاز ، تصرفات غیر قانونی در بستر و حریم رودخانه های می باشد که بصورت 24 ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها