|

اجرای بیش از ۳۲۷ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس

دبیر اجرایی هفته دفاع مقدس استان همدان گفت: امسال بیش از ۳۲۷ عنوان برنامه به دبیرخانه ارسال شده که شامل ۳۱۰۰ مورد ریزبرنامه می‌شود.

اجرای بیش از ۳۲۷ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس

به گزارش شرق ، سرهنگ هادی آزادی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس تجلی ایثار و صداقت جامعه ایمانی ایران عزیز بود اتفاقی که در طول آن حتی یک وجب از خاک را به دشمن ندادیم.

وی با اشاره به اینکه این هفته به شعار "در راه فتح قله‌ایم" که بر گرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب است، مزین شده است، افزود: در این دوره از بزرگداشت هفته دفاع مقدس برای اجرای برنامه‌ها رویدادهایی مانند هفته وحدت، طوفان الاقصی و وعده صادق نیز مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر اجرایی هفته دفاع مقدس استان همدان درباره جایگاه زنان در دفاع مقدس نیز گفت: با توجه به در پیش بودن کنگره ملی بزرگداشت خواهر دباغ، برنامه‌های این هفته نیز رنگ و بویی با موضوع توجه به نقش زنان در دفاع مقدس به خود گرفته و 50 درصد از شرکت کنندگان مراسم تجلیل از ایثارگران نیز زنان خواهند بود.  

آزادی با این توضیح که هفته دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز شده و تا 7 مهرماه ادامه می‌یابد، مطرح کرد: امسال رژه نیروهای مسلح استان با مدیریت ارشد آجا در استان برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی همدان برگزار خواهد شد و در واقع این اولین بار است که مکان رژه از میدان باباطاهر به جایی دیگر منتقل می‌شود.

وی گفت: امسال بیش از 327 عنوان برنامه به دبیرخانه ارسال شده که شامل 3100 مورد ریزبرنامه می‌شود که از جمله می‌توان به رونمایی از540 تمبر یادبود شهدای مدافع حرم کشور، اجرای آبنمای موزیکال به مدت 5 شب، بازدید رایگان مردم از باغ موزه دفاع مقدس، بزرگداشت عملیات اولین پاسخ یعنی کمان 99، صبحگاه مشترک با عنوان عهد سربازی، بزرگداشت فرماندهان شهید، مصاحبه با فرماندهان دفاع مقدس و خانواده شهدای شاخص، پیاده‌روی خانوادگی، رژه خودرویی بسیجیان، تجلیل از ورزشکاران، مسابقه کتابخوانی خواهر دباغ، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، همایش راویان دفاع مقدس، آزادی زندانیان زن، تجلیل از بازاریان خوشنام دوران دفاع مقدس، کلنگ‌زنی یابود شهدای شرکت‌کننده در نماز جمعه استادیوم قدس، صعود به ارتفاعات الوند، مسابقات ورزشی و غیره اشاره کرد.

 آزادی یادآور شد، امسال طرح سراسری تجلیل از  پیشکسوتان دوران دفاع مقدس نیز چهار مهرماه در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی استان‌ همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد. امسال سهمیه استان در بخش تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس  27 هزار است که در دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با مقام معظم رهبری 2450 نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع‌مقدس استان حضور خواهند داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها