|

آموزش ترافیکی بالغ بر ۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ استان همدان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از آموزش ترافیکی بالغ بر ۴هزار دانش آموز در طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان همدان در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ خبر داد.

آموزش ترافیکی بالغ بر ۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ استان همدان

به گزارش شرق ، مهرداد آهکی گفت: این طرح با همکاری پلیس راه و آموزش و پرورش در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد دانش‌آموزان، آموزش و آگاه‌سازی نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده‌ها، وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و ترافیکی اجرا شده است.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته با حضور کارشناسان در ۲۶ مدرسه حاشیه راههای همدان این آموزش ها بصورت مستقیم به دانش آموزان ارائه شد و آنان نیز با شیوه صحیح و ایمن رفت و آمد به مدرسه آشنا شدند که در مجموع ۴ هزار و ۲۴۸ دانش آموز از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

آهکی ادامه داد: دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند بنابراین ارتقای ایمنی تردد آن‌ها و فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهم‌ترین اهداف ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت گیر و نصب چراغ چشمک زن به منظور آرام سازی ترافیک، ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس حاشیه راه استان همدان فراهم شده است و این عملیات نیز در سال تحصیلی جدید هم ادامه خواهد داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها