|

انسداد چاه های غیر مجاز در شهرستان اسدآباد

انسداد 17 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان اسداباد مدیر منابع آب شهرستان اسداباد خبر داد : از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان اسداباد 17حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

انسداد چاه های غیر مجاز در شهرستان اسدآباد

به گزارش شرق، مجید رکنیان با بیان اینکه انسداد چاه های غیر مجاز در شهرستان اسدآباد به روز شده است و به محض صدور حکم قضایی، مسدود می شود ، گفت: از ابتدایی سال 1393 تاکنون در شهرستان اسدباد 297 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

وی افزود: با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز از برداشت بیش از13میلیون و 448 هزار متر مکعب آب از منابع زیرزمینی شهرستان جلوگیری شده است .

رکنیان مجموع طول انسداد این تعداد چاه غیر مجاز در شهرستان را 9 کیلومتر و 600 متر دانست و افزود: در حال حاضر 6 پرونده چاه غیر مجاز در جریان رسیدگی در محاکم قضایی شهرستان وجود دارد که به محض صدور حکم قضایی با اخطار به مالک چاه، نسبت به انسداد آن اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ابلاغی کارگروه سازگاری با کم آبی مقرر شده است در شهرستان اسداباد تا پایان سال جاری 10 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شود که از ابتدای سال تاکنون 17 حلقه چاه غیر مجاز، بیش از برنامه ابلاغی مسدود شده که با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز از برداشت بیش 150 هزار متر مکعب آب از منابع زیرزمینی شهرستان جلوگیری شده است.

رکنیان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون از حفر 3 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان جلوگیری شده است گفت: گروه های گشت و بازرسی مستقر در شهرستان به صورت شبانه روزی بر دشت های شهرستان نظارت دارند.

مدیر منابع شهرستان اسدآباد ضمن درخواست از مردم عزیز شهرستان در جهت حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی و سطحی گفت: شماره تلفن 3151 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در جهت حفر چاه غیر مجاز ، بهره برداری بیش از پروانه از چاه ، برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه و در کل تخلفات حوزه آب می باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها