|

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان خبر داد؛

انسداد 270 حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 270 حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان مسدود شده است.

انسداد 270 حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان

به گزارش شرق، رضا اخلاص مند با بیان اینکه طبق برنامه سازگاری با کم آبی تا پایان سال بایستی 465 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شود، گفت: برخورد با چاه های غیر مجاز تشدید شده و تا کنون 60 درصد برنامه عملیاتی سال جاری محقق شده است.

وی افزود: این روند با جدیدیت ادامه خواهد داشت و انتظار می رود در پایان سال تعداد انسداد چاه های غیر مجاز از برنامه عملیاتی بیشتر شود.

اخلاص مند عمق انسداد این تعداد چاه غیر مجاز مسدود شده در سال جاری را 5500 متر دانست و افزود: با انسداد این تعداد چاه از برداشت غیر مجاز بیش از 4 میلیون و 400 هزار متر مکعب از منابع آب زیرزمینی جلوگیری شده است.

وی افزود: از سال 93 تاکنون، 7038 حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان مسدود شده که با این اقدام از برداشت غیر مجاز 348 میلیون متر مکعب آب از منابع زیر زمینی نیز جلوگیری شده است.

اخلاص مند طول انسداد کل چاه های مسدود شده استان را 216 کیلومتر دانست و افزود: بیشترین و کمترین انسداد در شهرستان های کبودراهنگ و در گزین اتفاق افتاده است.

وی افزود: کبودراهنگ با تعداد 2141 حلقه و حجم آب صرفه جویی شده 78 میلیون متر مکعب و درگزین با تعداد 71 حلقه و حجم آب صرفه جویی شده 3 میلیون و 500 هزار متر می باشد. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان ضمن تاکید بر برخورد با چاه های غیر مجاز افزود: حفظ و حراست از منابع آب زیرمینی و سطحی یک وظیفه همگانی است و باید احاد جامعه خود در این موضوع مسئول بداند تا این کالای حیاتی به آیندگان برسد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها