|

رئیس اداره اموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان همدان:

هر ایرانی، یک همیار طبیعت

رئیس اداره اموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان همدان ضمن ارائه راه‌کارهایی برای حفظ منابع طبیعی، بیان کرد: هر ایرانی می‌تواند یک همیار طبیعت باشد و در حفظ منابع طبیعی هوشیارانه عمل کند.

هر ایرانی، یک همیار طبیعت

به گزارش شرق، سید امین مشعریان بیان کرد: «در کشور بالغ بر ۱۳۴ میلیون هکتار و در استان همدان بیش از ۷۰۰ هزار هکتار منابع طبیعی وجود دارد. مدیریت منابع طبیعی از نظر قانونی و اجرایی با اداره کل منابع طبیعی است اما از نظر رسیدن به اهداف متعادل و مورد نظر برای حفظ منابع طبیعی، نیازمند مشارکت همه مردم از جمله جامعه شهری، روستایی و عشایری است.»

رئیس اداره اموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان همدان ادامه داد: «اداره کل آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی به دلیل ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان و قشر آینده‌ساز کشور می‌توانند در دغدغه‌مندسازی دانش‌آموزان درمورد منابع طبیعی به ما و طبیعت کمک بزرگی کنند.»

سید امین مشعریان عنوان کرد: «دانش‌آموزان می‌توانند با شرکت در پویش‌های نهال‌کاری به حفظ منابع طبیعی کمک کنند. دانش‌آموزان اگر اهمیت درخت و درخت‌کاری را بدانند قطعا می‌توانند بهتر با طبیعت رفتار کرده و هرکدام سفیر منابع طبیعی و همیار طبیعت شوند.»

وی افزود: «در مدارس باید در کنار یادگیری دروس، درست زندگی کردن را نیز بیاموزیم و یکی از اصول درست زندگی کردن، درست رفتار کردن با منابع طبیعی است. قطعا باید مباحث مراقبت و درست رفتار کردن با منابع طبیعی به دانش‌آموزان یاد داده شود.»

مشعریان افزود: « تفاهم‌نامه‌های نوشته شده با دستگاه‌های اجرایی سبب فرهنگ‌سازی و کمک آن‌ها در عرصه اجرایی می‌شود. از جمله پیشرفت‌های‌ استان همدان به همت اداره کل منابع طبیعی استان در این عرصه می‌توان به ایجاد شش هزار هکتار جنگل‌کاری دست‌کاشت اشاره کرد. »

وی گفت: « پارک جنگی اکباتان و پارک جنگی حیدره در حاشیه شهر همدان ایجاد شده و مردم در آینده می‌توانند از آن‌ها به صورت درست استفاده کنند. همچنین ۲۴ هزار سازه آبخیزداری در کل استان برپا شده که در عرصه حفظ آب و خاک می‌توانند کمک بزرگی به منابع طبیعی کنند.»

کارگاه آشنایی با قوانین و حفظ و حراست منابع طبیعی ویژه مربیان پیشتازان دانش آموزی استان همدان

کارگاه آشنایی با قوانین و حفظ و حراست منابع طبیعی ویژه هفتاد نفر از مربیان پیشتازان شهرستان های شمال استان همدان ، با تدریس رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی استان همدان در سازمان دانش آموزی برگزار شد.

در این کارگاه، آموزش عمومی منابع طبیعی، و مواردی همچون ضرورت جلب مشارکت دبیران و دانش آموزان و اهمیت حفظ طبیعت مطرح شد و با موافقت مربیان،برگزاری طرح ها و پویش های بذرکاری و نهالکاری در مدارس در دستور قرار گرفت.

در پایان از سوی مربیان پیشتازان سازمان دانش آموزی نشان شکوفایی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اهدا شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها