|

شهردار همدان:

انتخاب همدان به عنوان هاب تاب آوری

سید مسعود حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: کسب این نشانگر توانمندی های برجسته همدان در حوزه مدیریت بحران و تاب آوری شهری دارد و گامی بلند برای ارتقای جایگاه بین المللی این شهر است.

انتخاب همدان به عنوان هاب تاب آوری

به گزارش شرق، شهردار همدان سید مسعود حسینی اظهار کرد: موفقیت که با تلاشهای ۲ ساله و پیگیریهای مستمر به دست آمده، تنها به چند شهر برجسته جهانی از جمله نیویورک سئول، سنگاپور کپنهاگ روتردام و توکیو اعطاء شده است و همدان را به جمع این شهرهای پیشرو ملحق کرده است.

شهردار همدان با اشاره به فعالیت های بین المللی همدان در این زمینه گفت: همدان با دریافت این عنوان نقش جدید و مهمی را به عنوان مرجع بین المللی دانش و آموزش در حوزه تاب آوری و مدیریت بحران ایفا خواهد کرد و نه تنها در راستای تقویت تاب آوری در ایران بلکه در منطقه و کشورهای فارسی زبان نیز به فعالیت خواهد پرداخت.

سید مسعود حسینی با بیان اینکه به پیشنهاد برنامه جهانی MCR شهرداری همدان همکاریهای گسترده ای آموزشی در کشورهای منطقه از جمله عراق آغاز خواهد کرد عنوان کرد : این فعالیتها بستری مناسب برای توسعه زیر ساختهای پایدار و آمادگی در برابر بحرانها در سطح منطقه خواهد بود.

سید مسعود حسینی با اشاره به اینکه تاب آوری افتخاری بی نظیر است که همدان را در مسیر جدیدی از توسعه و ارتقای سطح تاب آوری شهری در ایران و منطقه قرار میدهد عنوان داشت: ما آماده ایم تا با انتقال تجربیات و دانشهای ،حاصل به سایر شهرها و کشورهای منطقه به خصوص کشورهای فارسی زبان کمک کنیم تا زیر ساختهای تاب آور و پایدار ایجاد کنند.

شهردار همدان افزود: این دستاورد استراتژیک فرصتی استثنایی برای شهرداری همدان و تمامی ذی نفعان فراهم میکند تا از این جایگاه بهره برداری کرده و به تحولات مثبت در سطح ملی و بین المللی دست یابند. این موفقیت بی تردید تأثیرات چشمگیری در جذب سرمایه گذاریهای داخلی و خارجی توسعه اقتصادی و تقویت جایگاه همدان در عرصه بین المللی خواهد داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها