|

برگزاری دوره آموزشی روایتگری شخصیت زن در تراز انقلاب در همدان

دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره ملی خواهر دباغ از برگزاری دوره آموزشی روایتگری با عنوان "مادر انقلاب" با محوریت معرفی شخصیت مرضیه دباغ و زن در تراز انقلاب خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی روایتگری شخصیت زن در تراز انقلاب در همدان

 به گزارش شرق، محسن صیفی‌کار در حاشیه برگزاری دوره آموزشی "مادر انقلاب" با محوریت معرفی بانوی مبارز؛ مرضیه حدیدچی(دباغ) و با هدف تبیین شخصیت زن در تراز انقلاب اسلامی اظهار کرد: حدود ۲۰۰ نفر از همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان نخبه با حضور در این دوره ضمن آشنایی با شخصیت این بانوی انقلابی شیوه درست روایتگری را نیز فرا گرفتند.

 

وی با تاکید بر موضوعات این دوره آموزشی تبیینی همچون هویت دخترانه، سیره عملی و نظری بانوی مبارز و انقلابی خواهر دباغ و زن تراز انقلاب اسلامی افزود: بنا شده این افراد در طول سال با هماهنگی آموزش و پرورش در مدارس استان حضور یافته و در حلقه‌های کوچک و بزرگ در خصوص زن در تراز انقلاب تبیین‌گری کنند. 

 

دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره ملی خواهر دباغ با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این‌ دوره از آموزش و پرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هستند گفت: در این کارگاه از ظرفیت حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌آبادی به عنوان پژوهشگر و خانم مونا اسکندری به عنوان نویسنده بهره برده شد.

 

 وی با بیان اینکه در کلاس حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌آبادی درباره روش‌های روایتگری؛ نحوه تعامل و موضوعات شناختی مسائل کاربردی نکات ذی‌قیمتی بیان شد افزود: خانم اسکندری نیز درباره شخصیت و سیره عملی و نظری خانم دباغ مطالب بسیار خوبی ارائه کرد.

 

صیفی‌کار پخش کلیپی با عنوان "دختران حوا" را بخش دیگری از این برنامه عنوان کرد و با اشاره به رضایتمندی شرکت‌کنندگان از محتوای برنامه از اعطای گواهی شرکت به افراد حاضر در کارگاه آموزشی خبر داد.

 

وی با بیان اینکه باید شخصیت زن در تراز انقلاب؛ دیدگاه اسلام و انقلاب در خصوص زن و‌ مبارزات خانم دباغ برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود تاکید کرد: برگزاری این کارگاه آموزشی آغاز کار است و معتقدیم باید این دوره‌ها برای اثرگذاری تداوم داشته باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به مبارزات خانم دباغ برای پیروزی انقلاب او را از مهمترین و موثرترین چهره‌های زن مبارز انقلاب اسلامی عنوان کرد. 

 

رسول شیدایی با بیان اینکه باید ابعاد شخصیت این الگوی ماندگار و مادر انقلابی که هیچ گاه دست از مبارزه و مقاومت نکشید را به نسل جوان بازگو کنیم تصریح کرد: قدرت ایمان و اراده او باعث شد با وجود سخت‌ترین شکنجه‌ها در زندان‌های مخوف ساواک، دست از اعتقاد خود برندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها