|

شهردار همدان

شهرداری‌ها امروز جایگاه قائم مقامی دولت را دارند

شهردار همدان گفت: مدیریت شهری با گستردگی فعالیت ممکن است نقدهایی به آن باشد و اصل مطلب را به حاشیه ببرد که اخیرا بودجه‌ریزی دولت نیز این پیام را مخابره می‌کند و شهرداری‌ها امروز جایگاه قائم مقامی دولت را دارند.

سید مسعود حسینی پیش از ظهر در اجلاس هفتاد و سوم مجمع مشورتی روسای شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی با بیان اینکه ۹۰ درصد بودجه کشور جاری است و ۱۱ درصد عمرانی و از این ۱۱ درصد شاید تخصیص آن به ۵۰ درصد در استان‌ها نرسد افزود: شهرداری‌ها با وجود مشکلات و بحران‌ها بالاخره توانستند اداره خوبی داشته باشند؛ در همدان بودجه ما ۶۰ عمرانی و ۴۰ جاری است.

شهردار همدان نقش شوراها در توسعه کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر بخواهیم عملکرد شوراها را نقد کنیم معمولا نکات منفی در هر دوره به چشم می آید اما در نگاه خطی با توجه به اقدامات صورت گرفته وضعیت صعودی است.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح شهرداری‌ها و شوراها را مطالبه داریم افزود: اخیرا در اساسنامه ارسالی به مجلس، چالشی بین دولت و مجلس بود که جایگاه شوراها و شهرداری‌ها در حد معاون رئیس جمهور باشد؛ شوراها و شهرداری‌ها به لحاظ جایگاه حتما باید اثرگذار باشند تا صدای ما به عنوان حرف مردم شنیده شود.

 حسینی با تاکید بر اینکه تمام شهرداری‌ها شرایط ویژه‌ای دارند که مشکل ما در همدان نقدینگی است گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد کلانشهرها و مراکز استان‌ها شاید درگیر این مسئله نباشند اما ما درگیر مشکلات نقدینگی هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها