|

فاجعه پشت فاجعه برای تیم ملی والیبال ایران

سقوط ایران در رده‌بندی جهانی والیبال؛ رویای المپیک نقش بر آب شد/ عکس

تیم ملی والیبال ایران یک پله دیگر در رده‌بندی جهانی سقوط کرد.

سقوط ایران در رده‌بندی جهانی والیبال؛ رویای المپیک نقش بر آب شد/ عکس

به گزارش شبکه شرق، تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴، مقابل ترکیه به میدان رفت و سه بر یک به این تیم باخت. با این شکست، شاگردان «پیمان اکبری» ۷.۰۶ امتیاز  از دست دادند؛ تیم ملی والیبال ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال، از رده شانزدهم به رده هفدهم جهان سقوط کردند.

در پایان هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، بلژیک که در این دوره از رقابت‌ها حضور ندارد با توجه به امتیازات منفی تیم ملی کشورمان پس از هشت شکست پیاپی، از ایران سبقت گرفت و در رده شانزدهم ایستاد.

تیم ملی والیبال ایران با هشت شکست متوالی، هم‌اکنون با امتیاز ۱۷۷.۷۲، بعد از بلژیک ۱۸۰.۱۵ امتیازی، در جایگاه هفدهم رنکینگ جهانی قرار گرفت.

تیم ملی والیبال ایران

هفته دوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ که از روز سه‌شنبه «۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۳»، در شهرهای کوکورای ژاپن (گروه سوم) و اوتاوای کانادا (گروه چهارم) آغاز شد، با ۶ دیدار دیگر پیگیری شد. در این دیدارها تیم‌های اسلوونی، لهستان، ایتالیا، فرانسه، آمریکا و ترکیه مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

تیم ملی والیبال اسلوونی که موفق به شکست سه بر دو برزیل شد، تنها تیم بدون شکست این رقابت‌ها است؛ نتایج کامل ۶ دیدار انجام‌شده به قرار زیر است:

برزیل ۲ – اسلوونی ۳ (۲۵ بر ۲۷، ۲۵ بر ۲۳، ۲۴ بر ۲۶، ۲۵ بر ۲۱ و ۱۲ بر ۱۵)

ژاپن صفر – لهستان ۳ (۱۷ بر ۲۵، ۱۵ بر ۲۵ و ۲۰ بر ۲۵)

کوبا یک – ایتالیا ۳ (۲۱ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۱۹ بر ۲۵ و ۱۳ بر ۲۵)

فرانسه ۳ – هلند یک (۲۵ بر ۲۰، ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۲)

آمریکا ۳ – صربستان یک (۲۳ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۴)

ترکیه ۳ – ایران یک (۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۷ بر ۲۵)

در حال حاضر تیم‌های لهستان، ایتالیا، اسلوونی و فرانسه در رتبه‌های اول تا چهارم جدول قرار دارند.

رویای حضور تیم ملی والیبال ایران در المپیک نقش بر آب شد

تیم ملی والیبال ایران با هشت شکست متوالی و قرار گرفتن در جایگاه هفدهم رنکینگ جهانی رویای سومین حضور در المپیک را از دست داد.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال، برابر ترکیه به میدان رفت که با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا هشتمین شکست برای تیم ملی ایران ثبت شود. ملی‌پوشان والیبال در هفته اول مسابقات مقابل تیم‌های صربستان، ایتالیا، کوبا و آرژانتین به میدان رفتند و برابر همه رقبای خود تن به شکست دادند.

تیم ملی والیبال در هفته دوم مسابقات لیگ ملت‌ها برابر تیم‌های ژاپن، برزیل، بلغارستان و ترکیه هم تن به شکست داد. موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران که در فاصله ۲۰ روز مانده به مسابقات لیگ ملت‌های والیبال به تیم اضافه شده بود پس از باخت مقابل بلغارستان توسط رییس فدراسیون والیبال از سمت خود کنار رفت.

تیم ملی والیبال ایران با هشت شکست متوالی هم اکنون با امتیاز ۱۸۴.۷۸ در جایگاه هفدهم رنکینگ جهانی قرار دارد و عملاً با این نتیجه فرصت حضور در المپیک را از دست داد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها