|

افشاگری و خبر جدید از پرونده بزرگ فساد در فوتبال ایران؛ مدیرعامل یک تیم لیگ برتری دستگیر شد/ ویدئو

تعداد متهمان پرونده فساد در فوتبال افزایش یافت و جزئیات تازه از ابعاد فساد در فوتبال ایران اعلام شد.

افشاگری و خبر جدید از پرونده بزرگ فساد در فوتبال ایران؛ مدیرعامل یک تیم لیگ برتری دستگیر شد/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، هشتمین متهم پرونده فساد در فوتبال ایران دستگیر شد.

مدیرعامل یکی از تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران در ارتباط با پرونده فساد در فوتبال در کرمان دستگیر شد.

مدیرعامل یکی از تیم‌های لیگ برتری به جمع افراد بازداشتی در پرونده فساد فوتبال اضافه شد و با تصمیم نهادهای نظارتی بر این پرونده، این فرد روز یکشنبه «دوم تیر ماه»، در کرمان بازداشت شد.

در حالی که پیش از این عنوان شده بود که نام هفت نفر در پرونده فساد فوتبال مطرح است و این موضوع به اقدامات مدیران سابق باشگاه مس رفسنجان در سال‌های گذشته محدود می‌شود، به تازگی، مدیرعامل یکی دیگر از باشگاه‌های لیگ برتری در این ارتباط، در استان کرمان بازداشت شده است.

بر این اساس، بازداشت این چهره خبرساز، در ارتباط با اعترافات یکی از متهمان پرونده صورت گرفته است؛ این بازداشت و اعترافات یکی از متهمان پرونده پرونده فساد در فوتبال ایران، احتمال تغییر نتایج بازی‌ها در بعضی مسابقات لیگ دسته اول و لیگ برتر خصوصا در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را تقویت می‌کند.

مدیرعامل بازداشت‌شده در ارتباط نزدیک با یکی از متهمان این پرونده، فعالیت‌های غیرقانونی داشته که احتمال تاثیرگذاری در نتایج تیم مورد نظر و حتی برخی دیگر از تیم‌های لیگ دسته اول و لیگ برتر را قوت بخشیده است.

هرچند، «مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال به تازگی اعلام کرد که در پرونده مس رفسنجان مستنداتی مبنی بر وقوع تبانی و تغییر نتیجه بازی مشاهده نشده است اما این بار و در موضوع برخی دیگر از باشگاه‌ها، ظاهرا موضوع اصلی احتمال تغییر نتایج به سود بعضی تیم‌هاست و با بازداشت مدیرعامل تحقیقات این پرونده به شکل دقیق دنبال خواهد شد.

اضافه شدن چهره هشتم به پرونده فساد فوتبال همچنین این احتمال را تقویت می‌کند که نام چند باشگاه لیگ برتری و دسته اولی دیگر نیز در ادامه تحقیقات به این پرونده اضافه شود.

تشریح آخرین جزئیات پرونده فساد در فوتبال

رئیس کل دادگستری استان کرمان آخرین جزئیات پرونده فساد در فوتبال ایران را تشریح کرد.

 «ابراهیم حمیدی» رئیس کل دادگستری استان کرمان آخرین جزئیات پرونده فساد در فوتبال ایران را تشریح کرد.

جزئیات افشاگری از پرونده بزرگ فساد در فوتبال ایران

جزئیاتی جدید از پرونده فساد فوتبال در باشگاه مس رفسنجان نشان می‌دهد که هزینه‌های زیادی برای خرید سکه صورت گرفته است.

پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان مد‌تی است که باز است و صحبت‌های زیادی درباره آن مطرح شده است. با این وجود، هر روز که می‌گذرد، ابعاد بیشتری از این ماجرا روشن می‌شود.

در حالی که ارقام مختلفی برای این پرونده عنوان شده اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد بر اساس برخی گزارش‌ها، گفته شده است که مبلغ بیش از یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای خرید سکه جهت تحویل به افراد موثر در فدراسیون فوتبال، کمیته داوران، کمیته انضباطی و… هزینه شده است.

بر اساس شنیده‌ها این اتفاق در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و در چند مرحله و بازه‌های زمانی مختلف رخ داده و در ردیف هزینه روابط عمومی باشگاه به ثبت رسیده است.

در همین حال، برخی اخبار حکایت از آن دارد که مبلغی بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فاکتور غیرواقعی ارائه شده است.

رسیدگی نهایی و قضایی به این موارد و گزارش‌های دیگر، همچنان در دستورکار قرار دارد و ممکن است ابعاد دیگری از ماجرای فساد در فوتبال روشن شود. بنابراین، صرفاً بر اساس این ارقام و‌ گزارش نمی‌توان موضوع را جمع‌بندی کرد.

نبود سیستم مالی منسجم و مناسب در باشگاه مس رفسنجان در اتفاقات این باشگاه نقش موثری داشته به طوری که بخش اعظم مسائل مالی باشگاه از سوی مدیرعامل وقت انجام می‌‌شده و بخش مالی در بسیاری از موارد نقشی در پرداخت‌ها و همچنین قراردادها نداشته است.

طبق گفته مقامات دادگستری استان کرمان، تاکنون در این پرونده ۷ نفر متهم هستند. «مجید زیندینی» مدیرعامل و «علی علیزاده» قائم مقام وقت باشگاه، «سهیل مهدی» مسئول پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ، «خداداد افشاریان» رئیس پیشین کمیته داوران، «فریبرز محمودزاده» مسئول وقت مسابقات لیگ دسته اول به همراه دو فرد رسانه‌ای متهمان این پرونده به شمار می‌روند. از این بین، افشاریان، مهدی و محمودزاده در بازداشت به‌سر می‌برند و یک فرد رسانه‌ای که سردبیر یک سایت است، با قرار وثیقه آزاد است.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها