|

«احسان حدادی» رئیس فدراسیون دوومیدانی شد

«احسان حدادی» قهرمانی المپیکی و جهان، رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران شد.

«احسان حدادی» رئیس فدراسیون دوومیدانی شد

به گزارش شبکه شرق، «احسان حدادی» با کسب ۴۰ رای به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد.

مجمع انتخابات فدراسیون دوومیدانی به ریاست «محمدشروین اسبقیان» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد؛ در نهایت، «احسان حدادی» قهرمانی المپیکی و جهانی این رشته با کسب ۴۰ رای از ۶۰ آرای اعضای مجمع به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

در این مجمع، «مهران تیشه‌گران» یک رای، «روح‌الله عسگری» یک رای و «عباسعلی مدیح» ۱۷ رای به دست آوردند.

«ایرج عرب» و «هاشم خزائی» پیش از آغاز مجمع انصراف خود را اعلام کردند؛ همچنین «مصطفی زرین افضل» و «هاشم صیامی» نیز در حین برگزاری مجمع و قبل از رای‌گیری انصراف دادند.

«احسان حدادی» پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: «دستتان درد نکند که به بنده حقیر اعتماد کردید؛ این مسئولیت سنگینی است. سوگند یاد می‌کنم که همگی با هم اتحاد داشته باشیم. از همه دوستان می‌خواهم که من را پشتیبانی کنند تا دوومیدانی را آباد کنیم.»

او ادامه داد: در المپیک، برای دوومیدانی  ۱۴۸ مدال توزیع می‌شود که در ۱۰۰ سال گذشته، فقط یک مدال کسب کردیم. از دوستان خواهش می‌کنم در کنار دوومیدانی باشند و از همه می‌خواهم سربازشان را حمایت کنند. در بازی‌های آسیایی، ما می‌توانیم ۱۰ مدال کسب کنیم. 

احسان حدادی

دبیر فدراسیون دوومیدانی در مجمع انتخاباتی این فدراسیون گفت: «بودجه دوومیدانی ۹۵ میلیارد است که تا این لحظه ۱۹ میلیارد در حساب فدراسیون دوومیدانی هست. سه میلیارد نیز اسبقیان، معاون وزیر ورزش و جوانان برای تجهیز وسایل دوومیدانی کمک کرده است.»

«مهران تیشه‌گران» کاندیدای انتخابات فدراسیون دوومیدانی درباره برنامه‌های‌اش گفت: من ۲۰ سال در دوومیدانی بودم. دوومیدانی. رشته جذابی است، اما متاسفانه دوومیدانی سال‌هاست که مرده است. با وجود اینکه چند سال در دوومیدانی نبودم، اما دلم با دوومیدانی است.

او ادامه داد: «رای دادن در دوومیدانی، باندی شده است. من ۳۰ سال است که در وزارتخانه هستم، اما اساسنامه‌مان درست نیست و کسی که سبقه ورزشی ندارد، می آید. این رشته ورزشی با بودجه وزارت ورزش نمی‌چرخد. بودجه ۹۰ میلیارد تومان است، اما این رقم را به دوومیدانی نمی دهند. به کسی رای بدهید که سبقه مدیریتی داشته باشد و امیدوارم دوستان تصمیم درستی بگیرند و به فرد اصلح رای بدهند.»

تیشه‌گران افزود: «امیدوارم در بحث مالی فدراسیون دوومیدانی اقداماتی صورت بگیرد. من خواهش می‌کنم که به مدیر و دلسوز دوومیدانی رای بدهید. بحث هیات رئیسه قوی برای من اولویت دارد و هیات‌های استانی هیچ وقت دیده نشدند و گلایه‌مند هستند که فقط به هیئت استان تهران توجه می‌شود.»

او بیان کرد: «تاکنون دو، سه ورزشکار سهمیه المپیک گرفتند و این جای تاسف دارد. خواهش می کنم مباحث مدیریتی را رای‌دهندگان در نظر بگیرند. به حرف‌ها و برنامه‌های نامزدها گوش بدهید و به فرد اصلح رای بدهید.»

«احسان حدادی» کاندیدای ریاست فدراسیون دوومیدانی قبل از اعلام برنامه‌های‌اش، کلیپی از افتخاراتش در دوومیدانی را پخش کرد.

حدادی در ادامه گفت: «من «احسان حدادی» سرباز این رشته هستم و در ۲۳ سال حضورم سعی کردم که برای اهتزاز پرچم کشورمان افتخارآفرینی کنم. فدراسیون دوومیدانی خانه من است و اسبقیان و اعضای مجمع به نحوی دوومیدانی کار هستند. من برنامه هایم را تقدیم دوستان کردم. دوستان همه می دانید که در آموزش و پرورش ضعیف عمل کردیم و جایگاهی برای آنها ایجاد نکردیم. آموزش و پرورش باید بخشی از دوومیدانی باشد و همه قهرمانان از دانشگاه ها بیرون آمدند. من بهترین امکانات را داشتم و توانستم در المپیک مدال بگیرم . اگر می خواهیم در دوومیدانی مدال بگیریم باید اردوها برای ورزشکاران در نظر بگیریم. یک مربی ۱۰ تا قهرمان تولید می کنند. اخلاق را در دوومیدانی یاد گرفتیم و کفاشیان خیلی برای دوومیدانی زحمت کشید.»

او بیان کرد: «در فدراسیون احسان حدادی بی‌اخلاقی وجود ندارد. چرا مسابقات لیگ و قهرمانی کشور باید در تهران انجام شود و اگر در شهرستان‌ها این مسابقات برگزار شود خیلی بهتر است. احسان حدادی در زمانی که ورزشکار بود، حقش را گرفت و می‌تواند حق ورزشکاران دیگر هم بگیرد. متاسفانه در عرصه بین‌المللی کاری نکردیم اما من از صدقه سر دوومیدانی ۲ زبان انگلیسی و روسی بلد هستم. ما می‌توانیم رئیس فدراسیون جهانی شویم. من قول می‌دهم ۲ سال آینده، تعداد نشان‌های دوومیدانی، دورقمی می‌شود.»

«هاشم صیامی» دیگر کاندیدای انتخابات فدراسیون دوومیدانی گفت: «من ۷ سال در دوومیدانی بودم. من در حادثه شیراز بی‌گناه بودم و بعد از من دیدید که چطور دوومیدانی اداره شد. قریب ۱۰ میلیارد برای تجهیز ورزش دوومیدانی هزینه کردم و ورزشگاه آفتاب انقلاب را ترمیم کردم و ۴ تیم را به مسابقات لیگ اضافه کردم. متاسفانه وزیر ورزش وقت در جام امام رضا شرکت نکرد. آن قدر به مسابقات ترکیه ورزشکاران را فرستادم که بعضی‌ها گلایه کردند. ۹ میلیارد بدهی مالیاتی را دادم. در بخش روابط بین الملل هم با ۴ کشور تفاهم‌نامه نوشتیم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها