|

خبر جدید از پرونده بزرگ فساد در فوتبال ایران/ تعداد متهمان و افراد تحت تعقیب پرونده فساد در فوتبال افزایش یافت

تعداد متهمان پرونده فساد در فوتبال افزایش یافت و جزئیات تازه از ابعاد فساد در فوتبال ایران اعلام شد.

خبر جدید از پرونده بزرگ فساد در فوتبال ایران/ تعداد متهمان و افراد تحت تعقیب پرونده فساد در فوتبال افزایش یافت

به گزارش شبکه شرق، کمیته‌ای قضایی برای بررسی دقیق پرونده فساد در فوتبال تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در پرونده فوتبال مس رفسنجان تاکنون مجموعاً ۱۸ نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند، گفت: از این تعداد ۹ نفر به دستگاه قضایی مراجعه کرده و برای ۹ نفر دیگر مهلت زمانی چند روزه تعیین شده است تا برای ارائه توضیحات و انجام تحقیقات بیشتر به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در تشریح جزئیات آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال گفت: در رابطه با پرونده فوتبال مس رفسنجان تاکنون مجموعاً ۱۸ نفر تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۹ نفر به دستگاه قضایی مراجعه کرده‌اند و از آنان تحقیقات لازم بعمل آمده است.

او افزود: از این ۹ نفر احضار شده در حال حاضر ۲ نفر مسئولین سابق فدراسیون فوتبال هستند که در بازداشت به‌سر می‌برند و ۷ متهم دیگر با قرار‌های متناسب آزاد شده‌اند که در دسترس دستگاه قضایی هستند، همچنین برای ۹ نفر دیگر مهلت زمانی چند روزه تعیین شده است تا برای ارائه توضیحات و انجام تحقیقات بیشتر به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه این پرونده در دستگاه قضایی استان کرمان در حال رسیدگی است، بیان کرد: برخی از افراد پرونده ساکن تهران هستند و درخواست داشتند که نیابت قضایی به تهران داده شود و اعطای نیابت به شهر دیگری طبق نظر قاضی رسیدگی کننده عمل خواهد شد.

ابراهیم حمیدی در خصوص افراد تحت تعقیب قضایی قرار گرفته در این پرونده به تفکیک اعلام کرد: ۶ نفر از متهمین مربوط به اهالی رسانه و از رسانه‌های مجازی، مکتوب و مباحث و موضوعات ورزشی فعال هستند و در حال حاضر از رسانه ملی کسی به عنوان متهم در این پرونده نیست.

او ادامه داد: تا امروز ۳ نفر از اصحاب رسانه به دستگاه قضایی مراجعه کرده‌اند و پس از ارائه توضیحات وبا قرار‌های قضایی مناسب آزاد شده‌اند و سه نفر دیگر از اهالی رسانه نیز به عنوان مطلع به دستگاه قضایی دعوت شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تاکنون پای ۳ باشگاه لیگ برتری به این پرونده باز شده است، گفت:در حال حاضر ۲ نفر از مسئولین سابق باشگاه مس رفسنجان نیز تحت تعقیب قضایی قرار دارند که با قرار تامین مناسب آزاد هستند.

او ادامه داد: ۲ نفر از مدیران عامل سابق و فعلی باشگاه‌های لیگ برتری نیز از متهمان این پرونده هستند که آنان نیز با قرار متناسب آزاد شده‌اند.

حمیدی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ نفر از مسئولان سابق فدارسیون فوتبال در بازداشت به‌سر می‌برند، بیان کرد: در این پرونده، ۸ نفر از مسئولان فعلی و سابق فدراسیون فوتبال متهم هستند که از برخی از آنان تحقیقات انجام شده و برخی دیگر قرار است طی روز‌های آینده به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

او ادامه داد: آنچه که در دستگاه قضایی استان اهمیت دارد دقت در رسیدگی به این پرونده همراه با سرعت است و نهایتاً آن چیزی که قابل ارائه به افکار عمومی باشد، سریعاً به اطلاع عموم مردم رسانده خواهد شد.

تشکیل کمیته قضایی برای بررسی دقیق پرونده فساد در فوتبال

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین از تشکیل کمیته‌ای قضایی برای بررسی دقیق پرونده فساد در فوتبال خبر داد و گفت: امروز صبح در جلسه شورای معاونین دادگستری استان مصوب شد یک تیم ۵ نفره شامل مسئولان قضایی استان و قضات با تجربه مامور شدند که به رفسنجان اعزام و این پرونده را با دقت لازم بررسی کنند، و در این رابطه هم دقت در رسیدگی و هم عناوین اتهامی و دلایل و مدارک کاملاً مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: مبارزه با فساد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی در استان کرمان است که برای رسیدن به این هدف، دستگاه قضایی نظارت‌های لازم را از سوی دادستان‌ها، معاونین قضایی دادگستری با استفاده از گزارشات نیرو‌های اطلاعاتی انتظامی و نظامی اعمال می‌کند.

حمیدی تصریح کرد: خوشبختانه در استان کرمان هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های اطلاعاتی، قضایی و انتظامی وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان تاکید کرد: هرجا فساد کشف شود، بی‌درنگ ورود خواهیم کرد و دستگاه قضایی استان کرمان بار‌ها اعلام کرده است که فساد خط قرمز عدلیه است و تاکید می‌شود با هرگونه فساد در هر نقطه‌ای از استان با دقت و سرعت لازم برخورد خواهد شد که ضمن بازدارنده بودن جنبه پیشگیرانه داشته باشد و درس عبرتی برای مفسدین باشد.

در پرونده فساد در فوتبال دخالتی نداشتم

«میرشاد ماجدی» رئیس هیات فوتبال تهران در جمع خبرنگاران گفت: «اگر یک ریال تخلف دارم، آن را برمی‌گردانم.»

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها