|

چرا حضور «ایمان خلیف» بوکسور الجزایری در مسابقات بوکس زنان المپیک پاریس خبرساز شد؟

داستان زمانی آغاز شد که «ایمان خلیف» توانست با موفقیت برابر این حریف ایتالیایی، در مبارزه‌ای که تنها ۴۶ ثانیه به طول انجامید، به پیروزی برسد و مجوز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات المپیک در وزن ۶۶ کیلوگرم را به دست آورد.

چرا حضور «ایمان خلیف» بوکسور الجزایری در مسابقات بوکس زنان المپیک پاریس خبرساز شد؟

به گزارش شبکه شرق،  «ایمان خلیف» جایزه بهترین ورزشکار الجزایری سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد، اما از مسابقات جهانی بوکس سال گذشته، به دلیل رد شدن در آزمایش «صلاحیت جنسیتی» کنار گذاشته شد.

یک خبرنگار ایتالیایی، اطلاعاتی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد بوکسور‌های ایتالیایی پیش از این از شرایط «ایمان خلیف» اطلاع داشتند.

یکی از خبرساز‌ترین اتفاقات المپیک مربوط به رشته بوکس زنان بود. این داستان زمانی آغاز شد که خلیف توانست با موفقیت برابر این حریف ایتالیایی، در مبارزه‌ای که تنها ۴۶ ثانیه به طول انجامید، به پیروزی برسد و مجوز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات المپیک در وزن ۶۶ کیلوگرم را به دست آورد. جنجالی‌ترین اتفاق در این مبارزه زمانی رخ داد که کارینی به سمت مربی‌اش رفت تا به او اطلاع دهد که دیگر تصمیمی برای ادامه مبارزه ندارد و بار‌ها این عبارت را تکرار کرد که «منصفانه نیست» تا به اتهاماتی که درباره ایمان خلیف و رد شدنش در تست‌های جنسیتی مطرح شده بود دامن زده باشد.

حمایت یک ایتالیایی از ایمان خلیف

آندره‌آ ویانلو خبرنگاری ایتالیای در صفحه رسمی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در حمایت از خلیفه نوشت: «ایمان خلیف با بوکسور‌های ایتالیایی ما در آسیسی تمرین کرده بود و هیچ یک از آن‌ها اعتراضی نداشت. این داستانی غم‌انگیز و غیرالمپیکی است.»

بسیاری از هواداران الجزایری و همچنین ریاض محرز و اسماعیل بن ناصر در طول چند روز گذشته حمایتشان را از این ورزشکار اعلام کردند. کمیته ملی المپیک الجزایر هم با انتشار بیانیه رسمی نسبت به این حواشی واکنش نشان داد و حمایتش را از این ورزشکار ابراز کرد. از رسانه‌های معتبر در سراسر دنیا هم این جنجال را پوشش دادند و مدعی شدند که او پیش از این هم در بسیاری از مسابقات شرکت کرده بود، اما شاید مشکل مربوط به سطح تستوسترون بالای او باشد که این احتمال را ایجاد می‌کند که شرایط مبارزه برابر از بین رفته باشد.

جالب است بدانید که «ایمان خلیف» جایزه بهترین ورزشکار الجزایری سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داد، اما از مسابقات جهانی بوکس سال گذشته، به دلیل رد شدن در آزمایش «صلاحیت جنسیتی» کنار گذاشته شد.

واکنش کمیته بین‌المللی المپیک به حضور ایمان خلیف در مسابقات بوکس زنان

نهاد حاکم بر ورزش جهان در بیانیه‌ای از بوکسور الجزایری حمایت و بر قانونی بودن حضور او در بخش زنان المپیک حمایت کرده است. در بیانیه IOC آمده است: «تمام ورزشکارانی که در رقابت‌های بوکس المپیک شرکت دارند، طبق معیار‌های قانونی تأیید صلاحیت شده و واجد شرایط حضور در این مسابقات هستند که شامل معیار‌های پزشکی تعریف شده توسط کمیته بوکس رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌شود. همچون ادوار قبلی مسابقات المپیک، جنسیت و سن ورزشکاران حاضر بر اساس اطلاعات مندرج در گذرنامه آن‌ها صورت گرفته است.»

خبرنگار ایتالیایی اطلاعاتی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد بوکسور‌های ایتالیایی پیش از این از شرایط ایمان خلیف اطلاع داشتند.

منبع: خبر آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها