|

خداحافظی «میخایین لوپز» اشک پاریس را درآورد؛ لوپز رکورد کدام ورزشکاران را شکست و تاریخ‌ساز شد؟/ ویدئو و تصاویر

ترکیدن بغض «میخایین لوپز»، با گریه مربی او و تماشاگران همراه بود. او کفش‌ها را از پا بیرون آورد و روی تشک کشتی گذاشت. این لحظه خداحافظی اسطوره کشتی فرنگی جهان با بهترین سرنوشت ممکن بود؛ جایی که بعد از پنج طلای متوالی، سرانجام دوبنده از تن بیرون آورد و برای همیشه در تاریخ المپیک ماندگار شد.

خداحافظی «میخایین لوپز» اشک پاریس را درآورد؛ لوپز رکورد کدام ورزشکاران را شکست و تاریخ‌ساز شد؟/  ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، لحظات فوق احساسی «میخایین لوپز» اسطوره کوبایی کشتی، اشک پاریس را درآورد! او حالا با کسب پنجمین طلای المپیک، به مهم‌ترین ستاره کشتی تاریخ تبدیل شده است. 

«میخایین لوپز»، کشتی‌گیر عنوان‌دار کوبایی بعد از کسب پنجمین مدال طلای المپیکش در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

میخایین لوپز

لوپز که در دیدار نیمه‌نهایی موفق به کسب پیروزی مقابل «امین میرزازاده» شده بود، ۵ مدال طلای جهان و ۵ مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد تا تنها ورزشکاری لقب بگیرد که در ۵ دوره المپیک، موفق به کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی شده است.

​برتری شش بر صفر میخایین لوپز برابر هموطنش در بازی فینال، یک بار دیگر به همه طرفداران کشتی ثابت کرد که او با شایستگی فنی و نه فقط با اتکا تاریخ درخشان، توانسته بود به المپیک برسد. جالب اینکه او حتی برابر میرزازاده و شریعتی هم نتوانسته بود به چنین برد قاطعی برسد اما در مقابل هموطنش نبرد یک طرفه و ساده را پشت سر گذاشت و موفق شد پنجمین طلای متوالی در المپیک را کسب کند.

حضور لوپز در پاریس ۲۰۲۴، او را به پراستقامت‌ترین کشتی‌گیر تاریخ تبدیل کرد اما ال جیانت برای تاریخ‌سازی نیاز به مدال طلا داشت و در نهایت با برتری مقابل کشتی‌گیر کره جنوبی، ایران، آذربایجان و شیلی موفق شد سزاوارانه به پرافتخارترین کشتی‌گیر رقابت‌های المپیک تبدیل شود.

میخایین لوپز که مدعی عنوان بهترین کشتی‌گیر فرنگی تاریخ خواهد بود، بعد از سوت پایان و کسب مدال طلا، لحظات احساسی و عجیبی را در سالن کشتی شهر پاریس تجربه کرد. او در شرایطی که روی زانو نشسته بود و به این تقدیر زیبا می‌اندیشید، در میان تشویق و سروصدای تماشاگران، کفش‌هایش را از پا درآورد و در حالی که بغض گلویش را فشار می‌داد، کنترل خود را از دست داد و بی‌وقفه اشک ریخت.

میخایین لوپز

ترکیدن بغض لوپز، همراه با گریه مربی او و تماشاگرانش همراه بود. او کفش‌ها را از پا بیرون آورد و روی تشک کشتی گذاشت.

میخایین لوپز

این لحظه خداحافظی اسطوره کشتی فرنگی جهان با بهترین سرنوشت ممکن بود؛ جایی که بعد از پنج طلای متوالی در ۴۲ سالگی، سرانجام دوبنده از تن بیرون آورد و برای همیشه در تاریخ المپیک ماندگار شد.

میخایین لوپز

میخایین  لوپز رکورد کدام ورزشکاران را شکست و تاریخ‌ساز شد؟

کشتی‌گیر کوبایی توانست با ۵ طلای متوالی المپیک نام خود را در تاریخ ثبت کند.

«میخاین لوپز» کشتی گیر کوبایی سه‌شنبه شب «۱۶ مرداد ۱۴۰۳»، با کسب مدال طلا تاریخ‌ساز شد و از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

او اولین ورزشکاری است که ۵ مدال طلای انفرادی متوالی را در یک رشته به دست آورده و رکوردهای نمادهای بازی‌ها مانند «کارل لوئیس» و «مایکل فلپس» را بهبود بخشید.

لوپز که تا دو هفته دیگر ۴۲ ساله می‌شود، در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی یاسمانی آکوستا نماینده شیلی و هموطن کوبایی خود را شکست داد و قهرمان شد.

لوپز با قهرمانی شب گذشته خود رکورد ۴ طلای انفرادی المپیک را که با «کارل لوئیس» (دو و میدانی/پرش طول)، «مایکل فلپس» (شنا/۲۰۰ متر مختلط)، «کتی لدکی» (شنا/۸۰۰ متر آزاد)، «آل اورتر» (دوومیدانی/دیسک)، «پل الوستروم» (قایقرانی) و «کائوری ایچو» (کشتی) مشترک بود، شکست.

میخایین لوپز

لحظه خداحافظی «میخایین لوپز» در المپیک پاریس

لحظه خداحافظی «میخایین لوپز» از دنیای کشتی پس از کسب پنجمین مدال طلای در المپیک 2024 پاریس را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

منبع: ورزش 3
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها